Monday, December 23, 2013

Support Usahawan Muslim


• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •

Assalamualaikum,

Sebenarnya dah lama nak buat entri pasal produk Muslim ni, tapi tu lah dia, dek kerana kerja yang banyak...chewahhhh.

Okay,rasanya semua dah tahu kan, pasal produk produk keluaran Muslim ni kan. Cuma tinggal diri sendiri je lah nak support ke tidak kan. Mungkin ada yang memberi alasan, alahhh rasanya tak sama, yer lah dah lama duk guna produk yang biasa digunakan, bila ditukar, harus lah lain kan. Macam kitorang, kalau ada yang keluaran Muslim, kitorang akan cuba dan beralih ke arah produk tu. InsyaALLAH...akan maintain guna.

Kebetulan ke Shah Alam, terus singgah di Az ZainAz Zain ni kedai dia semuanya produk keluaran Muslim yang pasti nya HALAL. Banyak pilihan kat situ...Tujuan kitorang nak beli sos pencicah keluaran MH MOHAMAD, tapi tak de stok pulak. so saja la pusing pusing kedai kan, tengok apa lagi barangan keluaran Muslim kan. 

Ni bahagian Kordial, cuka kurma, epal...

Mineral water

Oat

Susu baby

Cip ubi kayu...ha boleh la ganti ape tu potato ape tu...

Susu pekat

haaa yang ni penting dan bagus, tanpa bahan peluntur...wajib change to this ok!

Rempah rempah

Sardin...hany tak makan sardin...

Macam kitorang, kriteria utama, HALAL, TAK SUPPORT ISRAEL. Then kalau ada produk MUSLIM yang boleh ganti produk yang syaratnya HALAL & TAK SUPPORT ISRAEL, kitorang akan tukar. Macam MILO, kitorang kat rumah memang takde milo. Yer, memang susah, kitorang pun tak 100% lagi boleh boikot produk yang syarat di atas tu, tapi slow slow...memang mencari la, ganti kan.

InsyaALLAH, kita boleh buat...sama sama la usaha yer. di samping kita sendiri membeli barangan halal, dan masa yang sama kita bantu usahawan Muslim kita ni...insyaALLAH...sama sama membantu. dan terima kasih buat Az Zain, menjual semua produk Muslim...semoga terus berkembang dan ada banyak kedai kat mana mana.

ha, se lagi supplement keluaran MUSLIM, meh ushar meh --> QASEH








3 comments:

PCL said...

Salam Hani, cari yg halal dulu ..slow2 kita tukar kpd produk Org kita .

Solehah Shamsuddin said...

Malaysia mmg beruntung sbb mudah nk cari makanan halal. Alhamdulillah :)

Nurul Says said...

wah nice info!

~TQ Dear~

Followers