Tuesday, March 31, 2015

Soft Structured Carrier SSC

• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •

Assalamualaikum,

Ingat tak sebelum ni hany ada up kan entry pasal carrier. Rasanya dah lama kot maybe masa dalam pantang lagi. Dannnn alhamdulillah, dah beli dah carrier tu, hany beli ssc brand Boba. 

Boba Wildflower

Haaaa jangan gelak dan jangan tanya kenapa fink kaler.hahaha benci nya lah tak dapat grab yg hijau, sebabnya overbajet. Masa hany pergi beli tu, yg ada stok dan ikut bajet yang ni lah. Tak per lah,redho je lah kan,amek je lah. Yang hijau overbajet lebih sangat,maka redho je lah. Dan husband ckp dia ok je kalau nak carry ni walaupn pink. Maka okaylah kan...

Sebelum teruskan, mari kita tengok position yang sesuai utk baby yer. Adra now dah 5bulan, so hany tunjukkan.position untuk 4bln ke atas lah. 

Haaa nampak yer,yg sebelah kanan adalah position yg sesuai. Yang kiri yg kaki terjuntai tu xelok utk baby...

Hany pun ada join group dulu sebelum nak beli benda ni. Orang kata jangan main beli je kan,kena ada ilmu jugak. Alhamdulillah group Malaysian Babywear sangat membantu. Join je,banyak info disediakan di file, picture, even nak tanya di post pun boleh. Then terus propose husban dutk beli carrier ni. Husband suruh pilih antara stroller atau carrier. 1 je lah,sebab nya carrier ni pun harga lebih kurang stroller.

Carrier yang support dan sesuai utk baby ni,selalunya memang harga agak mahal la. Kalau yang di jj macam bran anakku semua tu,memang murah tapi kalau tengok betol betol,kaki baby berada dalam kedudukan yang x sesuai,yg mcm gambar kat atas yg sebelah kiri. Kaki baby trjuntai. 

Carrier yang sesuai ni dinamakan SSC, Soft Structured Carrier. Dan sekarang yang setakat hany tahu lah, ada brand Boba, Ergo, Pognae, Onya, Lenny Lamb, Tula, Kinderpack... tapi ingat yang paling banyak fake adalah ergo. Sebelum beli kena cek betol2,risau kena yang fake.





Haaa ni antara gambar adra dalam carrier. So far Adra skrg dah ok lah duduk dalam carrier ni. Sebelum ni memang mengamuk menangis jugak, maklum la benda baru kan memang tak biasa. Lama lama okaylah. Dan bagi hany sangat2 membantu lah, senang kalau nak shopping lengan pun tak lenguh kan. Hehe ada yang komen kata hany beli ni sebab ikut trend,kan sekarang dah ramai guna carrier ni. Apa apa lah,yang pasti hany ada reason hany kenapa beli carrier, x beli stroller. Dan ianya bukan sebab trend.

Selalunya kalau kitorang keluar tak der lah selamanya adra duk dalam ni,kalau tengah makan,dia duk atas riba or kitorang pegang la. Ha pandai pandai lah kan. 

Depend pada individu lah yer. Setiap orang ada reason tersendiri utk beli apa yang dia nak,dan yang pastinya kena jugak study baik buruk untuk anak. Dan pesanan untuk korang,kalau nak beli carrier ni, silalah beli dengan authorised dealer...untuk elakkan terbeli yang fake...

Happy babywear...;)





2 comments:

aziazib said...

azi sampai skrg airis 6bln masih pakai stokin waktu siang. tghari baru bukak. mlm mmg pakai. sarung tgn msuk bln ketiga dh tanggal terus.

Rohani Hashim said...

Ooo, hany pun risau jugak kot kembong ke,tapi mcm kesian jugak sbb skrg kan musim panas...

~TQ Dear~

Followers