Showing posts with label Makanan Tambahan berasaskan makanan sunnah. Show all posts
Showing posts with label Makanan Tambahan berasaskan makanan sunnah. Show all posts

Wednesday, January 28, 2015

Mengandung Selepas Amalkan 6 Botol Qaseh Adinda......

• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •

Assalamualaikum...

** Qaseh bukan UBAT, tetapi makanan tambahan berasaskan gabungan makanan sunnah**
** Pengambilan Qaseh bergantung kepada individu untuk mendapat serta merasai kesan nya**
** Usaha & Ihktiar, namun semuanya Rezeki serta ketentuan dari NYA...aamiin**

Yer, dalam apa jua perkara kita perlu usaha serta ikhtiar. InsyaALLAH ada rezeki untuk kita. Sama juga dalam untuk kita mengandung, kita usaha, kita ikhtiar...namun segalanya ketentuan dari DIA... DIA tahu bila masa untuk DIA berikan sesuatu pada kita. Namun DIA pastinya suka hambaNYA berusaha kan...

Alhamdulillah, ada feedback yang amalkan Qaseh Adinda ni, dimurahkan rezeki...mengandung setelah amalkan 6 botol Qaseh. Allahuakbar! Macam hany dulu, wallahualam berapa botol, tapi genap setahun amalkan Qaseh Adinda baru hany diberikan rezeki yang dinanti nanti...aamiin...


Qaseh ni alhamdulillah.....membantu bagi wanita yang ada Keputihan, membantu balance kan period, InsyaALLAH...membantu usaha untuk hamil. Antara kandungan Qaseh Adinda ni...


Di samping itu, Qaseh ni boleh membantu kalau ada masalah sembelit, sebab qaseh ada arabicgum atau almanna...testimoni hany sendiri memang everyday membuang, alhamdulillah...

InsyaALLAH, kita usaha dulu dengan istiqomah. Jangan tanya hany, 
"sis, berapa botol ni baru mengandung"
"Kenapa dah seminggu saya amek takde apapun sis"

Haaa, berbalik pada apa yang hany mention kat atas, setiap orang berbeza kan, jadi nak dapatkan kesannya pasti berbeza sebab Qaseh ni bukan ubat, tapi makanan tambahan. Jadi memang lah,kalau amek tak terus dapat effectnya. Tapi...rata rata bagi feedback, yang ketara terus rasa bila amek Qaseh, kurang letih...sebabnya Qaseh kaya dengan kandungan kurma, pemberi tenaga segera.

Hubungi hany untuk sebarang info berkaitan Qaseh ni, 019-9597323

Sunday, January 18, 2015

Kurangkan Kahak Serta Asma......

• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •

Assalamualaikum,
Haaa nak bercerita pasal.Qaseh Junior & Asma. Hehe bukan nama orang yer, tapi asma yang semput tu lah. Tak tahu camne ejaan betul. Athma kot. Tapi yang pasti bunyi lebih kurang lah yer ;)

Alhamdulillah, hany terima feedback Qaseh Junior ni membantu anak anak.yang ada masalah asma ni. Memanglah minum sekali tak pulih terus, Junior ni bukan ubat...tapi feedback bagitahu berkurangan lah. Dah nama makanan tambahan kan, dia membantu bukan menyembuhkan terus. InsyaALLAH slow slow makin kurang...aamiin.


Alhamdulillah...
Dengan izin ALLAH serta berkat istiqomah dalam mengamalkan junior, asma semakin berkurangan. Ini feedback dati customer yang bagi anak dia Qaseh Junior ni...

Selain tu, ada juga feedback kalau anak selalu selsema, berkahak ni, alhamdulillah dengan amalkan Junior ni, kahak senang keluar. Kadang kadang anak batuk pun, senang je keluarkan kahak tu. Yer lah budak kan mana reti lagi nak keluarkan sendiri.




Untuk info, Qaseh Junior ni saiz 420ml, boleh diberikan pada budak berumur 1tahun sehingga 12tahun. Masuk 13tahun start ambil Qaseh Kekanda/Adinda lah yer. Harga sebotol Rm60, kalau sebotol ni boleh tahan ke 2bulan untuk sorg budak. Kalau baby sorg budak sorang pun masih boleh tahan 2bulan...

InsyaALLAH, kita ikhtiar dan usaha kan. Tak rugi amalkan makanan tambahan berasaskan makanan sunnah ni banyak kebaikan serta khasiat nya. Antara kandungan Junior adalah kurma,madu,buah tiin, buah zaitun, arabicgum/almanna, air zam zam, zafran, habbatussauda, pegaga, bayam...

Sebarnag pertanyaan, info mahupun nak mintak harga qaseh sayang, roger hany yer: 019-9597323.



Monday, September 8, 2014

Ikhtiar dan Usaha Untuk Hamil : QASEH GOLD ADINDA

• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •

Assalamualaikum,

** ini bukan entri untuk promote produk**

Antara supplement yang hany ambil adalah Qaseh Gold Adinda. Hany akui memang banyak supplement yang pernah hany try. Antara nya Homeopati, Biodex, Maharani, Shaklee, Maajun Bonda, Cocoa Collagen. Semua ni hany ambil tak konsisten. Hany tak nak cakap sebab nya lah. hahaha tapi secara general, hany tak boleh telan pil. Lagi satu waktu duk ambil supplement ni, taksub sangat orang cakap itu ok, terus cuba. Yang ni cakap produk tu elok, cuba lagi...haha biasalah orang yang usaha nak hamil ni memang, gila sikit. kesian kan.

Hany kenal QASEH GOLD ni dah lama,sebelum nikah lagi, tapi yer lah degil. Ambil pun tak konsisten, habis sebotol tak sambung. Bila rasa nak, baru beli lagi. Tahun lepas, bermula April 2013, hany nekad dan buat keputusan, hany nak ambil Qaseh Gold Adinda secara konsisten serta istiqomah. Hany cakap pada diri sendiri, semoga dengan usaha hany, ambil secara istiqomah serta BERKAT makanan Sunnah dalam Qaseh ni, semoga ALLAH makbulkan usaha kami. Aamiin...

Rasanya dah ramai kot yang pernah dengar pasal QASEH GOLD ni, tapi produk ni tak sehangat shaklee, herbalife lagi la. Baru jer meningkat naik. Okay, QASEH GOLD ni ada 3 bawah dia:

1) QASEH GOLD ADINDA: Untuk perempuan berumur 13 tahun dan ke atas


2) QASEH GOLD KEKANDA: Untuk Lelaki berumur 13 tahun dan ke atas


3) QASEH JUNIOR: Untuk budak lelaki dan perempuan berumur 1tahun sehingga 12tahun


Okay, hany akan bercerita mengenai Qaseh Adinda yer. Yang lain maybe dalam entri lain.

Bermula April 2013, Alhamdulillah...memang hany betul betul istiqomah ambil Qaseh Adinda ni. Alhamdulillah, bermula Mei 2013, Period hany datang dengan eloknya...ALLAHUAKBAR! memang setiap bulan ada...sehinggalah January 2014. Hany tak mahu claim yg Qaseh Adinda penyebab nya, sebab semuanya dari ALLAH...maybe Qaseh Adinda hanyalah asbab kan. Walaupun kitar tak tetap, tapi setiap bulan ada. Bagi hany itu sudah cukup cukup cukup menggembirakan hany. hehe senang nak kira waktu subur kan ;)

Berikut adalah kandungan dalam Qaseh Adinda. 

Sila klik untuk lihat dengan jelassss

Sepanjang stop treatment, memang hany tegar Qaseh Adinda ni. Hany ikut sukatan dia betul betul, 3sudu sebelum tidur, 3 sudu sebelum makan pagi. Kadang kadang tengahari pun bedal sebab boleh kurangkan kelaparan. Pernah 1 bulan sampai 3botol Qaseh Adinda ok.  hahaha over, tapi itu hakikat dia, sebab kalau batuk batuk hany akan perah lemon dalam Qaseh Adinda dan minum. Biasanya kalau batuk memang ambil acapkali lah. Sebab tu boleh jadi 3botol sebulan ;)

Berikut adalah antara kebaikan Qaseh Adinda:

Klik ler gambor nih ye. tak reti nak bagi dia jelas ;)


Pernah bulan 9, hany period sampai 25 hari. Dia punya pekat, banyak, siap berketul ketul macam keguguran lagi. Terus pergi Az-Zahrah lagi, doctor bagi ubat stop kan period. Memang stop la. Tapi alhamdulillah, masih elok lagi untuk bulan bulan seterusnya. Hany tetap teruskan Qaseh Adinda, dalam hati hany dah set.. "okay, ni semua nak cuci, nak bagi keluar semua yang dah lama tak keluar". Hany rasa kalau orang lain mahu nya stop terus, takot nak ambil dah. Tapi tu lah, orang kata dah memang kita nekad kan...tetap teruskan.

Hany tak claim Qaseh Adinda ni buat hany pregnant. Tak yer, tapi mungkin asbab sahaja, dan ia nya adalah daripada si DIA, ALLAH punya perancangan. Alhamdulillah...hany maish teruskan Qaseh Adinda semasa mengandung juga, sebab Qaseh Adinda boleh diambil untuk mereka yang tengah usaha untuk hamil, yang tengah mengandung, yang tengah menyusu juga yer. Tiada masalah. 

Kalau nak tahu pasal Qaseh Adinda ni, boleh jer contact hany (019-9597323). Hany memang jual jugak, sebab hany dah rasai kebaikan dan manfaat Qaseh Adinda ni. Jadi kalau ada kawan kawan yang nak hany jual la. Share benda yang bagus kan. 

Okay, ada 3 entri lagi untuk usaha dan ikhtiar hamil ni, InsyaALLAH...hany akan habiskan.

Monday, January 6, 2014

Mari berQaseh ;)

• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •

Assalamualaikum,

flyers

MENGAPA QASEH GOLD?
===============

1

Gabungan minuman kesihatan 14-DALAM-1, berkonsepkan pelbagai pemakanan Sunnah dan ramuan herba terbaik yang padat dengan khasiat dan sememangnya TERBAIK untuk tenaga dalaman dan luaran.

 

2

Formulasi yang diperlengkapkan dengan proses pengilangan Amalan Pengilangan Islamik (IMP) yang menghasilkan produk yang bertaraf bukan sekadar Halal tetapi Halalan Thoyyiban (Halal lagi Baik).

 

3

Minuman kesihatan yang bukan sahaja melengkapi keperluan tubuh dari sudut fizikal, malahan juga emosi dan spiritual.

 

4

Membekalkan badan dengan nutrien dan zat penting.

 

5

Minuman berfungsi yang lazat dan menawan citarasa.

6

Pengambilannya yang mudah, hanya 2 kali sehari. 2-3 sudu besar (10-15ml) sebelum sarapan dan 2-3 sudu besar (10-15ml) sebelum tidur.

IMG_7485

 

Untuk order atau pertanyaan: Hany  
UTK ORDER[2]  

Thursday, August 29, 2013

Berikhtiar dengan QASEH GOLD

• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •

Assalamualaikum,

Alhamdulillah…semakin ramai yang mula mengambil makanan berasaskan makanan sunnah ni. Kita sedia maklum kan, makanan amalan Rasullullah ni banyak kebaikan nya.

QASEH GOLD ni macam yang pernah hany beritakan kat blog hijau ni, mengandungi makanan sunnah seperti madu,kurma,habbatussausa,buah tiin,zaitun,air zam zam, juga mengandungi delima,manjakani,untuk lelaki semua sama tapi tak ada manjakani dan ada ashwaganda, yang mana boleh prevent dr kanser prostat…

Hany sebenarnya dah lama tahu pasal QASEH ni,tapi tak pernah cuba betul betul. amek sekejap then stop ambil produk lain. maklumla ghairah nak cuba kan,tengok testimoni semua molek. sehinggalah bulan April baru ni, hany start QASEH GOLD ni, dan alhamdulillah hany istiqomah sehinggalah ke hari ni masih lagi ambil QASEH GOLD ni.

8635_476864115740883_2101027660_n

Alhamdulillah, dengan izin dari DIA…period hany elok setiap bulan bermula mei sehingga sekarang. Seriusly, sangat bersyukur. sebelum ni memang tak pernah la setiap bulan kan. Yer QASEH GOLD mungkin hanya asbab dalam semua ni, tapi alhamdulillah tak rugi ambil QASEH GOLD ni sebab banyak kebaikan dia.

Antara yang mencuba QASEH GOLD…

564483_10201959255932637_1902776091_n copy

562762_10201959255532627_1726966558_n copy

Untuk kanak kanak jugak ada rangkaian QASEH ni, iaitu QASEH JUNIOR. QASEH JUNIOR ni mengandungi MADU,KISMIS,TIIN,CENTELLA,BAYAM,DELIMA,MINYAK ZAITUN,ZA’FARAN,AIR ZAM ZAM, ARABIC GUM, GINGKO,HABBATUSSAUDA. InsyaALLAH, hany akan buat entry kebaikan serta khasiat setiap bahan ni.

1010543_663715796976246_911399104_n

QASEH GOLD- 550ml, QASEH JUNIOR 420ml.

InsyaALLAH, amalkan makanan tambahan yang mengandungi makanan sunnah ni banyak kebaikan dia. macam untuk kanak kanak tu, baik kenalkan dan biasakan dengan makanan sunnah ni dari awal. Kalau boleh bagi yang raw, lagi bagus. tapi hany personally tak dapat lagi nak ambil semua yang raw. macam madu, habbatussauda, kurma, zafran…zafran tu memang mahal la kalau yang raw kan. takperlah ambil je lah dulu yang campur campur ni…InsyaALLAH ada rezeki ada kemampuan boleh cuba yang raw kan.

Jangan tanya hany pasal pernah tak cuba produk ni, produk tu…hany hanya boleh bercerita pasal QASEH sebab hany dah alami sendiri.

Tapi, bagi hany kalau nak cuba sesuatu produk tu, janganla seminggu dah nak nampak kesan yang vavavooom kan. kalau betol boleh nampak kesan dalam seminggu alhamdulillah. dan lagi satu pengajaran hany dapat sila amek betul betul, jangan yang ni kejap, yang tu kejap…at least bagilah kurang kurang 6bulan masa kan.

okaylah, kalau nak mencuba QASEH ni…bolehla contact hany 019-9597323. InsyaALLAH…sama sama martabatkan makanan sunnah…

~TQ Dear~

Followers