Ini Wilayah Hijau: Teka teki nasihat


06 July 2012

Teka teki nasihat

1. Ape yg paling jauh dgn kita?
2. Ape yg paling dekat dgn kita?
3. Ape yg paling susah nak buat?
4. Ape yg paling senang nak buat?

./MZ
Komen
22 Komen

22 comments:

Cik Nur said...

Ape yg paling jauh dgn kita?
Matahari.

Ape yg paling dekat dgn kita?
ALLAH.

Ape yg paling susah nak buat?
Solat Tahajud.

Ape yg paling senang nak buat?
Tidor..hihihi

Betul ke jawapan nur ni Hany..?main jawab je ni..hihih

izan mama mia said...

jauh dgn kita............... matahari
dekat dgn kita................Allah
susah nak buat................bangun tengah malam untuk sembahyang sunat
paling senag nak buat.....................makan/minum

Nyue said...

heheh......best ar teka teki nie....tp xsempat nak jawab..da baca jawapan cik nur n mama mia..eheheh....copy paste bleh...ahahahaha.....setuju dgn mereka :)

are_lin@yu said...

nak try jawab..hehe

1. Ape yg paling jauh dgn kita?
> bulan dan matahari

2. Ape yg paling dekat dgn kita?
>mati

3. Ape yg paling susah nak buat?
>kelakar..hehe

4. Ape yg paling senang nak buat?
>dosa..haha

lelamaisara said...

wah..teka teki la rini...

ape ek..mcm same je dengan diorang..hehehe boleh gitu..pemalas kan nak pikir jawapan...:P

Chic Na said...

nak jawab gak
1. langit
2. mati
3. solat
4. dosa

hehe.. hentam jek. :)

Yana Libra said...

emm..

1. Ape yg paling jauh dgn kita? entah ye..matahari ke? tiru jawapan kat atas..hehe :p
2. Ape yg paling dekat dgn kita? mati?
3. Ape yg paling susah nak buat? benda2 baik?
4. Ape yg paling senang nak buat benda2 yg dilarang?

huhu~

MZ said...

berdasarkan komen2 di atas ade 3 jawapan yg betol 1 soalan blom lg terjawab. so, waiting for all the questions are answered correctly :)

./MZ

~Sweet Honesty~ said...

nk jawab..

1)berkat
2)mati
3)solat
4)dosa

tyr je ne..

Cik Nur said...

nur cuba sekali lagi ye :

Ape yg paling jauh dgn kita?
matahari.

Ape yg paling dekat dgn kita?
mati.

Ape yg paling susah nak buat?
Pahala.

Ape yg paling senang nak buat?
dosa.

Betul x hany...?

Ardini Humaira said...

hehe...
ramai dah tukang jawab. dni tukang angguk2 :D

etuza said...

1. paling jauh = masa lalu
2. paling dekat = mati
tahniah teka teki yng besta...

MZ said...

Oklah sbnrnya nk tgk all in 1 jawapannya tp xpe la kita kumpulkan jawapan
1. Masa lalu
2. Mati
3. Solat
4. Dosa

terima kaseh sudi menjawab smbl2 muhasabah diri ;)

./MZ

Si Matatajam said...

Ala.. M dah ketinggalan la... Semalam balik umah mentua tak leh nak blogging

Deqla manjew said...

apa yg paling jauh dgn kita - masa lalu.
apa yg paling dekat dengan kita - mati.
apa yg paling susah nk buat - solat / pahala.
apa yg paling senang nk buat - dosa.

betol takk??

Wanieys said...

1)matahari
2)mati
3)pahala
4)dosa

Masha Meisters said...

hehe...bantai je ni eh... :)
1.cahaya
2.hati
3.kebaikan
4.kemungkaran

Dieyna said...

1. Ape yg paling jauh dgn kita? masa yang tlh berlalu
2. Ape yg paling dekat dgn kita? kematian
3. Ape yg paling susah nak buat? kebaikan
4. Ape yg paling senang nak buat? kemugkaran...

9n0L4 said...

huhu. dah ramai menjawab nmpknye. kite senyum ajelah kot. ;)

AzuraFazil DIN said...

cm ado tgk kt fb

Misya Mialen said...

Eh eh smuanya pndai jwb soalan.gsf mmg pndai2.cikgu.suka.hihi.

dyabunga said...

dya pun senyum je..semua dh jawab.haha