Ini Wilayah Hijau: Keberanian


06 November 2014

Keberanian

• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •


Assalamualaikum,


Adra - Keberanian
Rizzqina - Rezeki Kami

Hany memang macam dah terdetik dalam hati, kalau lah ALLAH makbulkan doa kami dan berikan kami rezeki anak, hany nak namakan anak tu dengan nama yang bermaksud 'Rezeki Kami'. Alhamdulillah ALLAH makbulkan, cuma hany tak tahu lelaki atau perempuan je masa mengandung. Sebab scan tak nampak. So prepare lah dua dua nama kan.

Kalau lelaki nak letak Rizqin atau Rizqullah. Rizqin tu Rezeki Kami, Rizqullah Rezeki Dari ALLAH. Yang perempuan memang sama ada Rizqa,Rizzqina yg bermaksud Rezeki Kami. Jadinya kami pilih Rizzqina. Adra macam biasalah nakkk jugak nama yang ada dua ni kan.hehehe

Selalunya orang takkan panggil Rizzqina sebab 3suku kata kan, sebab tu pilih Adra, kalau 2suku kata senang orang nak panggil. Tapi mungkin ada yang panggil Qina, hany dah tanya ustazah Qina-Berkat/yang dikurnia. So makna elok...okaylah kan. Tapi kitorang panggil Adra lah. Hehe lidah org tua susah nak sebut Adra ni. Tok dia lah susah nak sebut ;) nyang kat kelate pun tak boleh sebut. Hihihi

Hany ada cadangkan kat husband nak letak Adra Rayhana...husband cakap mcm mat salleh la pulok. Tapi maksud dia elok tau. Hehe comey gak kan Adra Rayhana ;)

Komen
8 Komen

8 comments:

Chic Na said...

comel nama tu hany.. cikna pun berkenan.. adra rayhana pun cantik.. simpan utk next baby ek.. hee..

Chic Na said...

suka baca kisah hany pasal derma darah tu.. bagus hany rajin derma darah.. :)

wida said...

Adra rayhana boleh simpan utk next baby pulak..hehe.

Dokter faRyn said...

Sedap Nama. Sejukkkkk dgr :)

Rohani Hashim said...

@chicna @wida,
Hehehe kalu next anak xleh adra dah la kt depan.tp rayhana tu mmg suke jugak ;)

@docFaryn
;)

Rohani Hashim said...

@chicna @wida,
Hehehe kalu next anak xleh adra dah la kt depan.tp rayhana tu mmg suke jugak ;)

@docFaryn
;)

Abang Bear said...

Salam kenal... tahniah anak baru... Adra... sedap nama tu... mengingatkan pada seseorang lama dulu

Anonymous said...

haha..jd entry plak soalan sy..by the way thnks..sy dh lama berkenan nama adra tp tak jumpa plak maksud dia =)