Ini Wilayah Hijau: kami, di rumah baru.... ;)


19 July 2009

kami, di rumah baru.... ;)

sabtu, jam1.30ptg...
MZ smpai, mmg kitorg plan nk ke umah baru pas zohor pon. lunch dulu then br g umah baru tuh... hari ni, acara nya adalah memasang langsir...wohoooo sangat tidak sabooo yer....

pas makan tghri, kitorg g kedai perabot valencia, dkt pasar borong selangor...disbbkn jalan raya tidak sibuk, MZ suruh hany bwk kete dr Santai equine ke valencia tuh...hahhaa as u all nye expectation...nak smpai ke valencia je, rsnye 5kali kete mati...seb baek x byk kete laaa...dah tu siap langgar lampu merah lagik...hahaha itulah hany...ye r manual mane reti...MZ ckp, jpj manalaa bg hany lolos lesen nih, kalu dia 2,3 kali pon dia xkkan loloskan...

pas tgk2 prabot, kitorg stop kt petronas jap, MZ nk solat zohor...pastuh, hany ajak g umah lak nk tukar sluar la...kunun pakai jeans xslesa....pastuh kitorg terush gerak ke umah baru...smpai jer terush keluarkan seme brg keperluan utk memasang langsir...langsir, paku, playar (btol ke eja...), dawai and paku dawai..haha rsnye bukan nama paku dawai, tp xtau nama dia...taram je laaa.....


acara terus dimulakan oleh MZ, mengetuk paku di dinding, hehehe sah sah la dia kena buat...sebab dia lelaki...hahaha sbnrnyer sbb hany katik xsmpai...elok je paku pertama di paku...bengkok, then paku ke 2...pastu kitorg ckp xley jadik nih, maybe paku beso sesgt...owhhh yer bukan sbb MZ xreti paku yer...tunang hany nih pandai yer...(chewahhhh puji tunang sendirik..hehehe).

kitorg decide nak g carik paku kecik sket...kitorg pon pergi la kedai 2hengget kt equine...ok la dpt paku yg dikehendaki...pastu hany trnmpak sesuatu yg bley diletak kunci...hany pon beli la, then MZ pon nak....ok.fikir2 dah alang2 ade area situh, kitorg pon g la duplicate kunci...hehehe smangat, dpt kunci terushh je pasangkn kt keychain baru..huhuhu chanteqqq...hahaha

for her, for him....
(mesti bley agak mane 1 hany py kan!!!)

lepas duplicate kunci, gerak g umah n acara mengetuk bermula la...hahaha +-kul4ptg br start acara ketuk mengetuk tuh...

ketuk jgn xketuk....



setelah beberapa ketika, maka siaplah memasang langsir...huuuuu sronok nyer...wlaupon terasa keletihan, tapi xkesah sbb sgt teruja serta sronok pasang langsir nih....eiiiii xsabow nk stay kt umah nih....uuuuuu







hehehe, yer langsir umah kami kaler hyejau, alaaaa bukan hany menggunakan kuasa veto nak kaler hyejau, tapi dah stuju nak kaler nih...memula kitorg pilih kaler dark brown...tp tetibe pilih hyejau nih, terasa gak mcm ishh hyejau sgt jer...tp biler dah duk kt tingkap nih elok jer...MZ pon suke....eiiii beshhh sgt, hany suke sgt tgk...sejuk je rasa....

ha'ah kami guna dawai jer langsir nih, and biase jer, xdok ropol2 ker, renda2 ker...xper xper nnti dah ok nnti kita wat laen eh MZ...nnti ms tuh pilihla kaler MZ suke eh...ahahha bodek nampak..!

Thanks to fizah, spupu ku...kerna sponsor separuh harga langsir nih...;) hadiah kawin katanyer...

last week, kitorg dh basuh, mop lantai tp still lagik rs debu nih...tp hany xmoo sapu dulu, coz sok kitorg nk pindah brg lak...mesti kotor lagik...ummm, sgt xsabo nak mendiami rumah nih...uuuuu

~~daaaa~~
Komen
5 Komen

5 comments:

jUst mE mYsElF n I said...

Aku nak teka kunci tue yang mner kau punyer mesti ler yang warna hijau tue kan tak mungkin ler warna kuning tue... huhuhuuh...cantik lar warna langsir tue...

mzhany said...

hehehe...

betol tuh cik HR, hany cube meracuni MZ supaya amek kaler ijau gak, hahaha dia cakap, ijau xchanteq langsung!

Nora said...

sgt bersemangat korg nih. hahaha! xper2. aku dulupun sewa umah awal2, sebulan sblm nikah ;)
ok lar tu langsir tuh. lg lawa ropol2 'tradisional' tuh bila pakai dawai spring tuh hany :)

Anonymous said...

i think i know ur hubby...ex-kmk kulim rite? year 2000...

mzhany said...

anon, yezza...owh yer, my husband tanya siapakah anda...hehehe