Ini Wilayah Hijau: Kalau bab makan...


03 December 2012

Kalau bab makan...


Assalamualaikum,

Haaa dah sebulan lebih berada di Terengganu. Alhamdulillah semua benda yang lama tak makan dah dapat hany makan. Hehe kalau bab makan lajuuu je kan.

Tapiii memang pun kalau bab makan mesti tahu jugakla kat mana tempatnya. Jadi kaunter pertanyaan jugak la hany ni.

A : hanbun, kat mana area equine ni ada steamboat malam2 mcm ni?

H : sebaris dgn MCD tu. kan ada gerai jual steamboat tu.

A :a'ah la. Lupe area situ ada. Ok ok tq.



N :hany,katmana nak mkn tengahari area equine ni.

H :ko tahu JJ equine tak?ko masuk kawasan kedai cina depan JJ tu,ko cari kedai chara kampung. Ada kerabu besh kedai tu.



Z :hany,kat mana ikan bakar besh kat Ganu ni.

H :Pulau Duyong pun ada ikan bakar besh. Steamboat pun ada. Beshh...



Mz : nok makang daner ni tengohari.

H :hehehe jom g nasik kukus tepi trafik lite tu. ada pelbagai lauk.


Ha kannn. Bab makan tahuuu je. Yerlah selalu sangat ajak membe membe keluar makan kan. Setiap orang bawa ke tempat berbeza.

S :weh beli gok blablabla.
H :nok beli mana ni?malas aku peri ke bandar tu. jauh la aku dari kustem.
S :Laaa singgah je la kat Sabasun kat gong badak tu.
H : haaa? Sabasun? Kat mana?mana aku tahuuuu.


Haha terus taktahu kalau bukan tempat makan!!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone
Komen
16 Komen

16 comments:

Chic Na said...

ni mesti rajin jalan2 cari makan. huhu..

Cik Nur said...

heee...senang juga bila tahu tempat makan2 ni..
bila nak makan tak de lah nak kalut2 mencari.. :)

Hnahdy said...

semata2 nak makan..sanggup tu

etuza said...

makan lah selagi berselera makan. kita wajib makan untuk lebih sihat bertenaga.

syalinda johari said...

hahahahahahahaa...

are_lin@yu said...

hehe mmg hebat bab mkn ni ya..t lh bwk ayu..hihi

Nyue said...

semua gara2 nak makan yea..huhuhu...apa2 pun bleh jadi..ehehehe

Mrs Velentine said...

makan mmg penting apa..hehe

dya bunga said...

haha..nnti xpyh sush2 cri

kinara kinatara said...

huhuhu..dah leyh jadi pengacara jalan2 xari makan dah nyh:)

9n0L4 said...

waaaaaaaaa. baru gi sabasun tadi. huhu.

fiqkbe said...

dok kat kampung mmg best sbb dpt mkn suma yg kita nak ;D

Siti Norlida Ismail said...

sabasun ko tak tahu hany??haha..igtkan org ganu tau la sabasun kat aner..hehe. asal bukan tmpt mkn tak tau ek..kekeke.

Rohani Hashim said...

Lida, sabasun baru laaaa. sabasun lama memang tahu. giler taktahu...ahahaha

r.i.t.a said...

hahaha...bagus gak camni...aku dh bohsan mkn kt putrajaya ni...harus la ko jd google map tanye mknan mane pasni...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kalau tahu tmpat2 makan ni mmg best kan senang nak cari hehe