بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾

Sunday, May 17, 2015

Kertas Yang Tak Cair Bila Di Gigit, Ada Tak?

• بِسْـــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Hahaha tajuk ntah ape ape... persoalan nya ada ke tidokkk? Kertas kan, bila kita gigit dan kena air liur lama lama, dia akan basah lembab dan putus ala ala cair lah kan, ada tak kertas yang tak macam tu? Haha dah nama kertas kan...

Sebenarnya,
Adra ni kalau bagi kertas ke kotak ke,apa apa yang berunsurkan kertas, suka sangat dia. Bersungguh sungguh di gigit nya, di kokak nya. Masalahnya, kertas ni lama lama cair dan nanti masuk dalam mulut. Itu yang risau tuuu...kalau ambik ganti dengan yang lain...marah la dia.


Ni antara mainan dia. Kotak tu pun dia paling suka, sebab berunsurkan kertas. Kotak ubat demam tu sampai dah renyuk, tepi tepi dia duk gigit dah hancur. Kalau bagi teether tu,sekejap je dia gigit lepas tu baling. Bagi botol pun dia ralit jugak,tapi tak seralit yang kotak.

Ade ke mainan yg replicate kertas,tapi takkan hancur bila kena air liur. Ade ke eh?

4 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

OOO dah nak tumbuh gigi la tu!!. Dpt dibayang kecomelannya.

Kertas yg tak cair?. Satu je MM pernah jumpa... kertas pasir.. kekeke. Gurau.. jgn Hany bagi kat baby plak.

Rohani Hashim said...

Hahaha MM logik logik kertas pasir. Kakaka habis la licin bibir lidah adra lps ni hahaha

syalinda johari said...

tak pernah lagi aku jumpa kertas tak cair..wakakaka..

Hobi Zara sekarang adalah koyak-koyakkan tisu..time dia koyak tisu aku perati ja..takut dia masukkan mulut..hahaha

dokterFaryn said...

bukan ke ada selapis kertas yang dalam gula-gula yang ade kacang sikit tu boleh cair di mulut..alaaaaa tak igt plak gula-gula brand ape. yang tu memang cair di mulut tapi bukan racun, boleh makan. hehehehe.

Followers