Ini Wilayah Hijau: Berbasikal,Jogging,Kenduri Kahwin…


04 March 2013

Berbasikal,Jogging,Kenduri Kahwin…

• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •

Assalamualaikum,

Hari ni beriadah di Taman Botani Putrajaya. owh kat sini bukan setakat nak exercise macam jogging, berbasikal, tapi kenduri kahwin pun boleh kat sini. Nak berkelah pun boleh.

IMG_5095

IMG_5097

IMG_5098   Pertandingan memancing BSN

IMG_5100

IMG_5101

IMG_5107   Bawa anak anak, sambil2 boleh kenalkan mereka dengan pelbagai jenis pokok kat sini. jangan risau,setiap pokok ada namanya…

IMG_5114 Label depan setiap pokok

IMG_5142 Label pada pokok

IMG_5119Daki

IMG_5113 

Bercabang…

IMG_5116 te*** ahaha…

IMG_5125 Laluan paku pakis. kiri kanan adalah paku pakis.juga disertakan nama setiap satunya…

IMG_5126 kanopi walk. eh betul ke nama dia. alaa macam jambatan tu…

IMG_5128 tak panjang sangat pun…

IMG_5132

Apalah yang dibacanya tu.

IMG_5118 turun…

IMG_5120 naik

IMG_5145 ha, kat sinilah tapak kenduri kahwin.tengok masih ada khemah lagi. dan kat sini jugak selalu nya family, beriadah. main bola tampar, badminton. sebelah sana tu ada mcm wakaf, so boleh la makan makan, berkelah la. tasik ada di sebelah sana jugak.

IMG_5146

Ini bangunan Morocco. boleh masuk ke dalam, tapi hari tu dah malas…ambil depan cukup ler.

Bolehla korang datang sini kan, bawak anak anak, family semua. sambil beriadah, sambil makan makan mengeratkan lagi silaturrahim… @Taman Botani Putrajaya.

Komen
5 Komen

5 comments:

Mrs Velentine said...

cantiklah...tak pernah pergi..kat putrajaya yea..jauh ar..hehe

Mrs Velentine said...

cantiklah...tak pernah pergi..kat putrajaya yea..jauh ar..hehe

:: Cik Viva :: said...

2/3 kali jugak berbasikal kat sini..

Kella said...

ouhhh cun gak ya tempat ni hanny.. tapi jauh noo dengan kitee..

Azi Azidah said...

xpernah pergi taman botani ni hany. walhal dulu tiap hari balik keje mesti lalu. tp kan waktu malam tempat ni seram sikit sbb xde lampu...skrg xtau la