Ini Wilayah Hijau: Nasi


07 August 2014

Nasi

• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •

Assalamualaikum,

Alhamdulillah…Raya baru ni memang banyak makan makanan berunsurkan NASI. dan semuanya adalah nasi yang sememangnya sangat disukai oleh mek..hehe. patut la semakin kembang, makan nasi sokmo kan Winking smile

nasi dagang

Nasi Dagang…

nasi minyok

Nasi Minyak

nasi lemok

Nasi Lemak

nasi kuning 2

Nasi Kuning

nasi kunyit

Nasi Kunyit

Ha kesemua jenis nasi di atas hany dapat makan masa balik raya baru ni. Alhamdulillah…puas hati. bukan lah hany mintak siapa siapa masak, tapi alhamdulillah rezeki. Pergi rumah tu ada nasi dagang, rumah ni nasi kuning…ni namanya rezeki kan.

Nampak tak kebanyakan guna ikan kan, ikan tongkol a.k.a IKANG AYA orang Ganu panggil. Tapi nasi minyak tu ada jugak gunakan ikan, ayam…tengok pada keadaan la kan.

Alhamdulillah rezeki…hehe suka la dapat semua makanan kegemaran ni kan. CUma raya baru ni tak dapat makan satay je. Tapi xpe, satay boleh je makan bila bila kan, kat sini pun banyak. tapi nasi nasi ni sah sah la kalau kat sini taksesedap kat ganu kan. ‘'Winking smile

Komen
5 Komen

5 comments:

fazilzura said...

thn ni kami xde nasi dagang for 1st raya waaaaaaaaaaaaaaaaaaa sedey ... nenek x sihat ..
di tukor ngn nasi arab tp sume xlalu makan... sibbaik jiran2 wat nsi dagang , nsi minyak , nsi ujn panas.. dpt le jgk merasa

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Sedap2nya Hany!!.
Huaaaa terliur...
Bye.. nak turun ke dapur cari nasik!.

Etuza Ezawarna said...

wah cukup lumayan ya makanan yang enak dan lazat. So kita wajib bersyukur...

Ena said...

sempat jugalah amik gambo makanan time raya
dah lama x amik gambo rasanya..
yg ada gambo dipagi raya je..
frust pulak bila dikenang
tp x pernah teringat bila time tu.. alahai..
Kita pun sama..
blk kg sana sini ikan aye dan gulai ayam kg.. sedapnya..
blk sini x de dah sumer tu..

Azi Azidah said...

dapnya tengok juadah2 ni... azi suka makan acar...