بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾

Monday, April 06, 2015

Jiran Ana Imran

• بِسْـــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Hari ni dah Isnin, selamat bekerja wahai sahabat sekalian. Maka hari ni bermula lah ketiadaan jiran belakang rumah. Yer jiran hany yang bernama Ana & suaminya Imran. Tajuk entri ni sebijik nama yang hany save dalam hp hany. Hehe Jiran kat depan kena ada,senang nak cari nanti.

So, kenapa yang kesah sangat,padahal jiran belakang rumah je kan. Sebelun ni hany sewa rumah lorong belakang, masa mula mula nikah, dapat rumah corner lot, sewa rm500. Akak tuan rumah kesian sebab baru nikah so dia bagi murah je. Masa sewa ni lah duk berjiran dengan Ana ni. Lorong belakang besh sebab ramai melayu, and semua baik sporting jer.

Ana dah pindah ke Klang, huuu terpaksa kan Ana kan. Terasa jugak kesunyian sebabnya, selalu dengar suara anak anak Ana ni menangis, bercakap, rasa lah riuh rendah tu. Maklum la kan, hany lama baru dapat anak...selama ni duk kongsi kemeriahan anak anak Ana je lah. Walaupun dirumah berbeza.

Anak sulong ana ni suara kuat,suka bercakap...selalu la dengar dia dgn ayah dia duk bersembang. Kadang kadang dengar menjerit laa...haha serius meriah. Ana ni pendiam tapi xsombong. Selalu jumpa bersembang aje...tapi tu lah dah duduk belakang ni memang jarang la berjumpa kan.

Lepas tu kadang kadang selalu lah tengok anak sulong ana ni dengan ayah dia duk jemur baju kt balkoni,hany kat dapur. Haha seronok tengok, dengan keletah si Danish tu...kadang kadang hany mesti panggil Danish, buat ape tu... hehe Ana...huuu sedih la pulak...

Ana and suami suka jugak buat makan makan...dalam banyak2 kali ada sekali je hany tolong tolong..haha dasar punya jiran kan. Tolong buang kulit udang.itu je keje hany.kikiki sebenarnya bukan lah takmau tolong,kadang2 dah tempah kan...hari tu kebetulan dorang masak. So sempat la nolong sikit sikit kan. Nak masak hany tak reti tolong buang kulit udang pun jadik laaa...

Ana ni pandai masak,pizza dia buat sedapp...huiii boleh celen pizza hut la...dan popia basah dia pun besh. Nyumnyum teringat lagi ana...hmmm bila lagi la boleh jumpa kan lepas ni...

Ana, kalau nak tahu perkembangan kitorang, ana baca je lah mzhany.com ni. Hany kan suka merapu kat sini. Hehe...

Ampun dan maaf atas segala salah silap kitorg ye ana. Dan terima kasih atas segalanya...

Nah untuk auntie Ana...



3 comments:

syalinda johari said...

Hani, bukan senang nak dapat jiran yang baik mcm tu kan..tapi kalau jiran yang baik tu kena pindah mmg sedih..huhu..

Adra..naper Zara tak jadi michelin macam Adra ni..berat dah sama dah tu..

Zuhana Zaman said...

Hai Ani ..pe kbr ...terharu ana bl baca coretan ani ni ...jauh di mata ..tapi d hati ingat selalu..bila ada masa nanti kita jumpa lagi..jalan la ke klang

Rohani Hashim said...

@syalinda
Yer linda sedih bebbbb...mak aku yg jarang duk sini pn sedih sebab dia suka jiran2 mcm jiran aku skrg ni

@ana
Hwaaa anaaa sedihhhh

Followers