Ini Wilayah Hijau: Kekoh Char…


27 August 2013

Kekoh Char…

• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •

Assalamualaikum,

Hari ni nak kenalkan KUIH KEKOH CHAR….

IMG_6237

Ha ni lah dia kuih KEKOH CHAR…ahaha ore kelate panggil KEKOH CHAR. sebabnya, bila gigit(kekoH)…air gula dalam kuih ni akan keluar kan, terasa air tu keluar…so diorang panggil CHAR…terasa dia keluar tu…hehe

Hany pun baru je tahu, Onde Onde/Buah Melaka ni ore kelate panggil KEKOH CHAR.

Komen
4 Komen

4 comments:

Che Rosliza Che Mat said...

suka kuih nie...kekoh cnar hihihi

Masha Meisters said...

rase mcm ada meletop dalam molot...sedap...
baru ni lo dengar ore panggil kekoh char....hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

mcam buah melaka juga ker kuih ni

syalinda johari said...

haihhhh..meleleh ayaq liur aku ni oiii..sedapnyaaa