بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾

Thursday, August 15, 2013

Nasi berturut turut…

• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •

Assalamualaikum,

Bila Hari Raya tiba, yang paling besh adalah MAKAN. fuhhhh segala jenis makanan lazat pasti ada. tapi LAZAT itu adalah subjektif dan terpulang pada individu lah kan. Kalau rumah hany, hari raya pertama, mesti berasaskan nasi. hehe tak nasi minyak, nasi dagang Winking smile

Raya pertama adalah nasi dagang. Lauk pasti lah ikan aya atau ikan tongkol. serius SODAP!!! masakan mak, pastinya sedap kan.

970675_691835484164277_2001186429_n

 

Hari raya kedua, hany request mak masak NASI LEMAK. dan lauk nya ikan aya jugak. hoih, nasi lemak ikan aya lah sedap weh.

1094775_692222540792238_1372917230_n

 

Hari ketiga, mak masak NASI MINYAK. tapi lauk ayam. sebab ikan aya dah habis. Kalau ada, pasti berlaukkan ikan aya. sedappp weh ikan aya ni.

1146528_692756454072180_688040014_n

Raya ketiga dan bertolak balik ke rumah mertua. Sampai sampai rumah mertua jer, kitorang pergi kenduri. hehehe melantak lauk kenduri lah. hehe…makang ajer yer.

Ramadhan, dan Syawal…mesti makanan banyak kan. Yang jarang jarang ada pulak tu. fuhhh tu yang seronok kan Winking smile

5 comments:

Busyra Bt Takiyudin said...

nasi tu mngeyangkan. so makan la nasi slalu. hehe

Che Rosliza Che Mat said...

sedapnya....

Cik Nur™ said...

kecur liur betul tgk semua nasi2 tu

Mrs Velentine said...

amoi nasi berturut2..hehe..selamat hari raya

N.Aima K said...

Hmmm sedapnya salam aidilfitri

Followers