Saturday, July 5, 2014

Borong Minyak Masak

Assalamualaikum...
Macam biasa la,bila nak dekat puasa jer mesti lah banyak barang barang keperluan yang selalunya akan kehabisan di pasar raya ni. Yer lah orang pakat beli banyak banyak terus kan. Senang nanti tak kehabisan. Nak nak lagi kalau yang berniaga kan,haruslah simpan stok terus.

Macam hany buat popia ni,kulit popia dengan minyak masak la yang diperlukan. Setakat ni kulit popia senang di cari lagi lah. Minyak masak pulak, 3,4 hari sebelum puasa tu di Jusco habis,yang buruh punya. Lepas tu limited pulak kalau nak beli. Yang ada yang kecik je. Adoiiii ambil jugakla sebab nak menggoreng popia kan.

Untuk masak makanan harian takde masalah sebab guna yang naturel tu. Kebetulan ada promo,dari rm34 boleh dapat dengan harga rm19.90. Kitorang pun borong la beli banyak banyak terus. Banyak tu less nya kan. Rugi tak beli banyak banyak ni.


Lepas tu kitorang pergi ke Giant,naseb baik la ada lagi 4 botol minyak yang besar tu. Tapi limited hanya 2 botol sekeluarga. Kitorang berpecah sorang beli 2 botol. Hehe nasib baik rezeki. Ada jugak minyak masak kan. Senang hati sikit tengok semua benda ada ni,kalau tak nanti susah nak goreng popia kena keluar pergi beli kan.

Rasanya cukup la ni untuk order daripada kawan kawan ni...

4 comments:

Chic Na said...

banyaknya borong hany.. bekalan masa depan yek.. hehe..

Rohani Hashim said...

A'ah chicna bekalan...hihi lagipun jual popia so kena ada stok.senang nk goreng popia nnti.

AzianKhalil said...

Amboih...kat rumah.ni...kalau byk tu...setahun takk habis

Rohani Hashim said...

Nafisa, hehe ni pun sebab jual popia...kalau tak idok le byk tu hihihi...

~TQ Dear~

Followers