Ini Wilayah Hijau: Saham Akhirat – InsyaALLAH…


12 June 2012

Saham Akhirat – InsyaALLAH…

Assalamualaikum,

Nak beli saham memangla tak mampu, lagi pun tak reti nak main saham bagai nih kan. memangla dengar untung tu mak aiihhhh terbeliak biji mata kan. tapi sedar diri la kan. nak untung besar, modal pun kena besar kan.

Tapiiiii, SAHAM AKHIRAT nih, modal nya sikit jer, dan kadang kadang tak perlu modal pun. tapiiii InsyaALLAH ganjaran….sangat besar. mungkin kita takkan nampak di dunia ni, InsyaALLAH “disana” nanti ada bahagian untuk kita.Aamiin…

Hany pernah dengar ceramah/kuliah maghrib kalau tak silap, di masjid mana dah lupa, ustaz tu kata…kalaua da rezeki lebih…apa salahnya menderma kan. tak rugi pun. banyak cara untuk kita beramal nih.antaranya:

 

1) Sedekahkan telekung di masjid masjid atau di surau surau: setiap kali ada yang menggunakan telekung itu, insyaALLAH kita yang menderma ni dapat pahala.

2) Beli selipar jepun, letak dekat toilet ataupun tempat orang nak ambil wudu’: sama jugak kan, pasti ramai yang akan menggunakan selipar kita tuh.

3) Takpun, beli paku dan paku la di tandas serta tempat orang ambil wudu’: setiap kali orang masuk mesti guna untuk sangkut beg ker, sangkut tudung ker(kat tempat ambil wudu’)

 

Kalau ada rezeki lebih lagi, apa salahnya derma pada orang yang lebih memerlukan contohnya:

1) DANA SINAR FAUZIAH

https://www.facebook.com/pages/Dana-Sinar-Fauziah/337818622942791

Korang tahu kan kisah seorang akak ni, kakgee yang mengalami brain damage akibat asma? korang boleh pergi ke FB DANA SINAR FAUZIAH ni. korang kalau nak tahu ceritanya boleh la baca di blog suami kakgee ni. http://abil4fauziah.blogspot.com/. Kalau tak mampu untuk derma kan wang ringgit, marilah kita sama sama berdoa untuk kak gee dan juga suami nya abil.Aamiin….

Nama : Abil Fikri Ahmad
Bank: CIMB Bank
Account No: 0506-0040577-52-1
H/P No : 016-2634258

 

2) PEMBINAAN LEBUHRAYA RAKYAT

600492_10150858824592592_1670668133_n Serendah 1sen pun anda boleh derma. INsyaALLAH pasti ramai yang akan menggunakan lebuhraya ini, termasuklah hany…;) semoga segalanya berjalan lancar dan lebuhraya ni dapat dibina dengan jayanya.

Sama sama bantu membantu…

Komen
10 Komen

10 comments:

Si Matatajam said...

Insyaallah sama2 la kita beramal. Good entry dear

Miss Mirror a.k.a Sam said...

.. dan yg miraclenya, adakala kita akan mendpt ganti pula dari sumber2 yg tidak disangka2.

Wanieys said...

insyaallah sm2 kta beramal semoga mendpt keberkatan disana...amin :))

Cik Nur said...

di samping beramal, kita juga dapat pahala..mmg bagus.. :)

lelamaisara said...

Insyaalllah...amin...:)

Masz Sidek said...

insya-Allah.. sama2 berusaha buat yg terbaik dan beramal..

Masha Meisters said...

insya'allah...bekalan untuk di sana...

dyabunga said...

btl kata cik nur..2in1..smbil beramal dapat pahala..:D

Chic Na said...

jom semua beramal. saham yg paling mudah, ganjarannya pun banyak. :)

9n0L4 said...

tu lah org kate, bersatu teguh kan. bile ramai menyumbang, ringan segala beban. ;)