Tuesday, August 6, 2013

28 dan kampung...


Assalamualaikum,

Hari ni dah hari ke 28 berpuasa. Serius,cepat kan. Tuptup dah hari ke 28.tinggal sehari je lagi kan. Semoga dipertemukan dengan ramadhan tahun depan. Aamiin. 

Kitorang dah 3 hari kat kampung. Di kelate. Berbuka di kelate dulu, then hari ni bertolak balik ke ganu. Tahun giliran beraya di Ganu. Kitorang memang stick pada kaedah gilir gilir. Setakat ni masih mengekalkan penggiliran ni. Alhamdulillah...

Kitorang bertolak dari selangor sabtu pagi. Perjalanan smooth je, kereta banyak tapi takder lah sampai berhenti kan. Syukur sangat sangat sebab kalau ke kelate,kalau jemmm boleh pergi sampai 12jam weihhh. Kitorang memang pernah la 12jam kelate kl.dah macam pergi beijing. Pergi beijing pun baru 8jam. 

3 hari berbuka di kelate,fuhhh makan sedappp. Benda yang hany paling suka adalah kalu kuih, butir nako. Kalau lauk pauk ikan percik. Perghhhhh terbaek weh. Percik putih kelate adalah sangat sedap dan sangat betbeza rasanya. 

Kalau ganu pulok, kuih hany suka sekaya. Ni mak hany buat sedap terbaek meletup. Lauk pulok tak terfikir lagi. Hehe banyak sangat ;)

Pada yang akan memandu pulang, tolonglah bersabar dalam memandu. Berhati hati tu dah selalu orang pesan,dah selalu berhati hati kan. Sabar sikit dalam memandu tu...


- Posted using Blogger from my iPhone

4 comments:

Unknown said...

Ku pun da stat suka butir nako..dap dap..hehe

cikcloudy said...

salam aidilfitri.. xde gamba2 juadah tu ke... nk gak tgk :)

Miss N™ said...

butir nako tu mcm mana yea..?

Masha Meisters said...

butir nako tu hape sis? hehe

~TQ Dear~

Followers