Ini Wilayah Hijau: Keje, Kawin, and now Anak plak....hurmmmm....


31 December 2009

Keje, Kawin, and now Anak plak....hurmmmm....




hany baru je pas sembang sembang ngn mak hany...
mak hany terkejut apsal Johor xamek cuti 1Jan...hahaha tahu jugak mak hany nih...huhuhu...and soklan wajibnya adalah... "Bila nak balek KL?" hehehe, mak hany xckp hany duk slangor, KL je yg kuor dari mulut dia...dah byk kali bgtau slangor pon masih KL yg kuor...xperla bior la kan...dah itu yg mak hany slesa sebut...tapi yg pasti maksud dia..Bila hany nak balek umah and teman MZ...hehehe itu jer sbnrnyer...

pastu, mak bgtahu...jiran jiran duk tanya mak hany
"Mek ani takdok isi lagi ker?" (Mek ani panggilan hany taw...huhuhu)
and ramai gak la kot yg tanya..tu yang mak hany bgtahu tuh...and you alllzzz tau tak..mak hany xpernah pon tany pasal tuh...umm bukanla dia bermaksud xmoo cucu ke haper...cuma maybe dia pon xmoo gesa hany kan...xmoo pressure hany kan...

ha,
ingat lagik...hany ni antara yg lambat gak keje...pas grad 8bulan hany menganggur and makan tanggung je kat umah tuh...slalu jer dgr soklan macam ni "ha, mek ani dok leh keje lagi ker? anak si***, anak si*** tuh dah lame keje...bla bla bla laaa..."





pastu lak...
elok je hany dapat keje...xsmpai setahun keje...dah sibuk soklan.... "Mek ani bile pulok nok nikoh, si No*** dah ngandung doh...si *** plak minggu depan nok nikoh....




ha, korang pernah alami tak camni...memuler pressure gak...pastu lantak ler...buat je pekak kan...tapi kekadang hany jawab gak...ummm dok cukup lagi kumpol harta...dok puas lagi enjoy kt KL tuh....hahaha amek ko, kurang ajar punyer jawapan....apa yg pasti, mak ayah hany mmg xgesa hany nikah awal awal...hahaha ko nikah xawal ke hany....

Hany ingat lagik, masa hany start keje...mak cakap macam ni "kalu boley keje la dulu 2tahun, baru la nak tunang ker, nikah ker...." (telah dialih ke loghat standard), ha, cmtu la pesan mak hany.hany start keje bulan Ogos 2006, hany nikah 31.July.2009, ummm betol laa dah dua tahun lebih keje kan...ummm agaknya apa yang mak mintak makbul....

and now....
dihimpit lak sok lan, "tak mengandung lagi ker?"...huhuhu xperla, biarla dorang nak bertanyakan, dah xde rezeki lagi kan...nak wat camno...sape xnak anak kan...eh, entry nih bukan hany merungut taw...and tadi mak hany cakap..."xperla, nye ada la rezeki nnti tuh.." ameen....mak doakan gak eh...





" I love u lah mak.."

*thanks mr.google 4 da pix*





Komen
4 Komen

4 comments:

nik said...

same situation..6 bulan menganggur..time tuh memang down sgt..jiran2 pun tgk pelik..ader ijazah, tp xdpt kije..huhu..pastu biler dpt kije, ty plak, biler nk beli kereta...bile soklan tuh x berjawab, tukar ke soklan " biler nk kawen?" ..biler soklan tuh pun x berjawab..maka tukar kpd soklan " umur dh berape ek skang?"..btw, kita x akan terlepas dr mereka2 ini kerana kite hidup bermasyarakat.Mereka prihatin tp kekdg keprihatinan mereka cam bunyi perli jer kan..btw, nik doakan both of u dikurniakkan zuriat yg soleh solehah kelak..ameen..rezeki, ajal,jodoh dtg daripadaNYA..

Nani said...

adeh..soalan2 maut ni..
aku sanggup lagi terjun dr tingkat 3 dari menjawab soalan2 maaut sebegitu..
hehe
sabo je la..buat pekak telinga pejam mata~
ni semua atas ketentuan Allah, insyaallah ..saba yer puan rohani :)

cik daisy said...

mulot org tua (bkn mak ko lar, org2 tua sekeliling tuh).. mmg gitu lar.. pdhal bkn diorg xtau, segalanya dgn izin-Nya.

* johor x cuti 1 jan coz diorg dah amik cuti 1 ramadhan. kalo x silap aku lar.

suamihanyisterizuki said...

Nik: umm betol tuh nik, kite idup brmasyarakat...tp tulaa kekadg xtahan tau...

cik Ijo: jgn cik ijo...cian en.bf kalu dikau terjun tgkt 3...hehehe ameen...doakan ngak eh...

Kak D: umm btol tuh, xpe amek positif, dorg caring kot...heheh sbb tuh sokmo ty kan!!!