Ini Wilayah Hijau: ~~ Aku Sebuah Beg ~~


28 January 2010

~~ Aku Sebuah Beg ~~



Ni entry dari blog lama hany...tetibe terigt kat handbag lamer...kuikuikui...sbnrnyer lepas handbeg ni dah beli handbag laen...sj gatei kan...ok moh layan citer di bawah...


Aku tak tahu mcm mane nak perkenalkan diri aku, yg pasti aku adalah sebuah beg, aku berwarna coklat gelap. aku dihantar ke sebuah pusat membeli belah...aku tidak berapa pasti nama kedai yg aku di tempatkan, yg aku sgt pasti aku berada di sebuah pusat membeli belah bernama jaya jusco...

Aku ditempatkan di rak yg agak tinggi bersama-sama byk lagi beg...aku tidakla berasa rendah diri sbb bentuk aku tidak sekecil mana...tapi aku rasa aku tidakla semewah beg beg lain yg berjenama...di kedai ini terdapat seorang pekerja perempuan, perempuan tersebut tidakla terlalu cantik, boley tahan laaa....

Aku tidak berapa pasti sudah berapa lame aku berada dikedai tersebut. Namun, pada suatu malam, sekitar jam 9.00mlm, kedai ini didatangi oleh beberapa pelanggan, seorang perempuan bersama 2 lelaki. aku agak sudah semestilah perempuan tersebut ingin membeli beg kan...perempuan tersebut berjalan sekitar kedai sambil melihat2 beg yg ada didalam kedai ini.

Tiba-tiba aku terasa badan aku diangkat...ooo baru aku sedar, aku diangkat oleh perempuan tersebut. aku terus disandang disebelah bahu kirinya, lalu dia terus ke chermin sambil menggayakan aku...ummm chantek jugak aku nih kan...hehehee...Setelah menggayakan aku smbil membelek2 aku, akhirnye perempuan tersebut pon membeli aku...

Kini, aku akan melalui hidup baru, aku akan berada ditempat baru dan yg pastinya aku ada tugas baru...aku tidak tahu apakah perasaan aku saat ini...gembira sbb boley melihat dunia luar...gementar sbb akan menjalani tugas baru...aku kemudiannya smpai di sebuah rumah yg agak besar, dan aku terus dibawa masuk ke sebuah bilik yg sederhana besar...aku agak selesa berada di bilik ini...tidak terlalu besar, dan tidak terlalu kecik.

Badan aku dimasukkan dengan barang2 tuan aku...aku mempunyai 3compartment, yg depan diletakkan purse, yg tengah diletakkan kunci umah dan kunci opis manakala yg ketiga, dimasukkan perfume, spek, lipstik....aku terasa badan aku sgt berat setelah semua benda dimasukkan...inilah tugas yg menanti aku....

Setiap hari aku dibawa oleh tuan aku ke pejabat...di pejabat aku diletakkan didalam kotak dibawah meja, aku hany dibawa keluar selepas waktu pejabat iaitu masa tuan aku balek kerumah....itulah rutin aku setiap hari...dr rumah ke opis dan kembali kerumah...namu aku juga berkesempatan ke bank, ke jaya jusco, ke pasar borong, ke opis puncak alam...aku akan dibawa apabila tuan aku keluar kemana2...

Sepanjang bersama tuan aku, aku dibawa ke Utm skudai johor, Uitm Shah alam, Uitm Puncak Alam, Aerospirit Subang, Tower 2 KLCC, umm aku pon xigt dah kemana lg aku dibawa...tapi aku hanya dibawa oleh tuan ku hanya pada hari bekerja, weekend je mesti tuan aku tinggalkan aku di rumah sahaja...aku sedikit kecewa laa sbb nye, masa dating aku tidak pernah pon dibawanya...namu begitu, aku kenal la buah hati tuan aku nih...sayang sangat dia kt buah hatinye nih...

lebey kurang setahun aku bersama tuan aku...kini aku rasa sudah tidak larat...aku rasa sgt lemah skrg...apakah aku sudah tua untuk berkhidmat utk tuan ku? maafkan aku wahai cik rohani...bukan niat aku untuk berkeadaan begini...tp apakan daya ku...masa telah meragut usiaku...

sekarang, tuan aku asyik diperli..."hany beli la handbag baru..sedey aku tgk", "weh hany, ko ni kedekut laa, nk beli handbag pon xley ker", "sedey lak aku tgk handbag ko nih", "weh, season giler handbag ko nih"...itulah antara kata-kata yg sering dilemparkan pada tuan ku sejak akhir akhir nih, aku tidak terasa hati...tp aku sedey melihat tuan aku diperli seperti ini....mana tidak nye...korg lihatlaa keadaan aku skrg nih.......









Aku skrg nih, dh jadi skinless dah...sikit demi sedikit, aku menggelupas...umm aku sudah bersedia untuk menerima apa sahaja keputusan tuan aku...aku tahu dia sudah tidak memerlukan khidmat aku lagi...tp aku bangga berkhidmat untuk tuan aku selama setahun ini... inilah barang2 yg slalu dibawa oleh tuan aku.....


sekian...
dari aku sebuah beg....




Komen
5 Komen

5 comments:

cik daisy said...

sedih je bunyinya sang beg coklat di akhir cerita. mcm kata2 terakhir sblm dihumban ke tong smpah. hihi!

suamihanyisterizuki said...

kak D: owhh tidak lagi ke tong sampah..masih dalam simpanan ku...huhu syg giler nak buang....

jUst mE mYsElF n I said...

emmm entry nie mcm penah bce...^_______^.... heheheeeeee

suamihanyisterizuki said...

a'a cik teha...

dari blog lame hany...udah di bgtahu di atas...hehehe mengimbau kenangan...

nadia said...

ciannnn kt beg tu...isk isk...T__T