Thursday, February 4, 2010

OUTDOOR PHOTOSHOOT (WEDDING)





ha, tadi dapat comment dari Mizz ME,

"hi mizz hany... your outdoor photoshoot ms wedding hr tu cantik lah.. kat mana yek lokasi tu?"


hi miss me (mcm say hi kt diri sendirik), 
umm misti dia nih org ganu gak kan...xper jgn riso...ganu banyak tempat menarik nak di jadikan tmpt shoot gambau gambau nih, kat pantai ker, kat tmpt tmpt klasik ker...kat kawasan padi pon ade aper....;)


ok miss me,
saya buat photoshoot ni kat kampung halaman saya jer, mana lagik tempat daku membeso yo... PULAU DUYONG, dan lebih spesifik DUYONG KECIL. Pulau Duyong ni terbahagi kepada 3, Duyong KEcil, Duyong BEsar dan Duyong Kelab AYa...ok ok ni bukan sesi nak mengenal nama kampung yer...


Lokasi pertama adalah betol betol dekat dgn rumah hany, iaitu selang 2buah rumah sahaja, iaitu di KOTA LAMA DUYONG. dahulunya adalah Istana Lama, tapi skrg dah dijadikan Muzium.saya hanya ambil gambar dari luar sahaja, sebab waktu tak mengizinkan, dah dekat maghrib...nak kejar ke tempat laen...sbb KOTA ni bukan target asal nak dijadikan tmpt photoshoot nih. 


Ni ada bbrapa gambar saya di sekitar Kota Lama Duyong. boleh jugak visit blog mr.Farhan, dalam Julai 2009

 
photo by mr.Farhan


photo by mr.Farhan


Then,
saya memilih kawasan parking bot. ini pon di kampong duyong kecil. sebenarnya kami penduduk duyong kecil, masih menggunakan bot untuk ke bandar kuala ganu...sbb cepat n sonang nak membeli barang2 kt pasar basah tuh...


Pulau Duyong Kecil merupakan tapak Monsun Cup dunia, maka di sini juga telah di bina tempat untuk melabuhkan kapal layar...ha kat sini la saya amek gambau itu...masa saya buat photoshoot ada la bot nelayan yang berlabuh...kalau miss me naseb baek maybe boley amek gmbau atas kapal layar....




 






 photo by mr.Farhan


kalau miss me berminat, boleh jugak buat photoshoot di Ri-Yaz Heritage Spa & Resort yang mana terletak di pulau duyong kecil ini. Hanya perlu meminta kebenaran daripada guard sahaja, maka anda dah boleh buat shooting kt situ...shooting kau...hehehe...


ha panjang lebor ha...ok miss me...hrp dapat membantu sikit sebanyak tu yer...kalau nak tahu mana2 tempat laen yang menarik tuh, try la masuk blog mr.Farhan ker, or search je photographer di terengganu, ha banyak gitu yang keluar kan...


ok la...sudi sudi la lagi jengah blog saya yer miss me...daaaa


** saya pernah tgk org buat photoshoot kat kg.china area hock kee seng tuh...chanteq gak**



4 comments:

Iris said...

thanks a lot for this entry mizz hany.. very informative & helpful.. really appreciate dat

saya org melaka, future hubby saya org t'ganu ;-)

Rohani Hashim said...

owhhh...

bakal statemate la kite ni yer..;)

ha,
kendurinya bile? and katmana? kot kot la masa tuh hany kat ganu, boley le hadiri kenduri... (haha xmalu tol, org xjempot pon...)

Iris said...

majlis kat t'ganu insya Allah 13hb mac ni.. kg. mengabang tengah

boleh bg email x, nanti sya hantar kad jemputan kat cik hani :-)

Rohani Hashim said...

mail to zukihany@gmail.com

~TQ Dear~

Followers