Ini Wilayah Hijau: Patutla semua pakat beli MPV


29 January 2012

Patutla semua pakat beli MPV


Assalamualaikum,
Memulakan perjalanan menuju darul iman. Kali ni bertiga,adik MZ balik sekali dengan kitorang. Kalau ada sorang lagi nak ikut ni kompom tak dapat. Huhu dah penuh kete. Maklom la bukan mpv kannn...;)








Sisi sebelah kiri;)

Beriya kitorang limitkan apa yang nak dibawa masa balik. Rasa memang dah sikit dah barang. Alih alih nak balik ke selangor balik,tetap penuh bonet sampai kena letak kat seat jugak. Sengeh je kitorang berdua. Barang adik MZ bag laptop je 1. Selebihnya barang kitorang la. Ntah apa yang di borong,haisshh rasa duit tak habis banyak pun kan.

Dah jadi tabiat kot,semua benda nak dibeli kat kampong,kitorang beli cok@cangkul,baldi mop,talam 2muka;),tupperware besar,downy,pita pengukur,gettah. Ahahaha kekdahnya downy pun nak beli kat kampong?sebab murah rm2 dr selangor.ahahaha berkira ok!

Lepas tu angkut dari rumah mertua lak,nyior 25biji,gula,limau,kuih muih. Bagus kan menanti sorang ni gula pun amek umah mertua;) nyior tu uk mak hany kat kampong,mertua hany ada pokok so banyak stok la kan. Kelapa mahal sekarang weh! Ni jap lagi mau dapat beras lak dari mak hany nih.hehehe

Serius kena belajar bawak barang dengan kadar yang perlu jer. Jap lagi ada anak lagi banyak barang kan nak kena bawak. Huhu patotla yang masuk anak 2 dah start beli mpv kan. Hurmm paham paham...hany yang baru ber2 ni pun dah penuh sampai kekadang takleh orang nak menumpang;)

**ater bonet gen2 idokler beso sangat kannn**



- Posted using BlogPress from my iPhone

Komen
12 Komen

12 comments:

Lelord said...

masa najlaa lahir je darling terus order mpv. nak menunggu order 9 bulan so sblm tu pakai waja je kalau balik kg penuh keta dengan macam2 barang najlaa.

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

ha tau tak pa...TAPI kakD sampai skg pun tak tukar2 pun lg keretanya...

syalinda johari said...

hany, aku ingatkan aku jer dok menapau beras 10kilo, gula bagai kat umah mak aku..hahahaha..ada geng..kakakakaa..

betoilah macam best ja naik mpv, tadi sempatlah melenjan sorento opis korang tu pi jj..

misyamissyou said...

hehek..biase ah tu kak..sy pn lau balik kmpung tu mcm2 nak bawak..beg baju tu smpai kembung sumbat mcm2 hehe

r.i.t.a said...

wah...byk betul tapau dr kg...aku pom same jugek...hahaha...tapau kelapa parut...nak beli santan kt KL, huhuhu cm caye tak caye jek..

NISA KHAIRI said...

mak ai,bnyaknye barang bwak blik,kelapa sj da 25bj..wajib beli mpv nih..kalu x pas ni smua org kena beriba kelapa,santan,mop bgai..hehe

Kella said...

fahm.. faham.. memang banyak barang kalo balik kampung hany ooiii.. itu berkirim kiriman..berbeli belian semua.. kalo boleh semua nak angkut.. hehe..

littlehumblelynn said...

Hany

mmg ..kalo balik kg..segala menda mak nenek beli..macam kat KL xde..huhuhu!!


berangan mau amik ESTIMA..berangan jerk dulu!!

Ardini Humaira said...

dni suka mpv gak :D hehe. kalo balik kelantan nanti dni nak borong bebanyak tapi kena naik flight nak bawak p miiri

mzhany said...

@lela
a'ah kan lela, brg mainan je dah penuh dah kan...huhuhu


@KakD
hihi xlama lagi la tuh kakD...insyaALLAH....


@linda
ahaha aku suke ade geng. ahaha seronok kan, balik kampong, angkut beras, gula, minyak ahahaha kelakau lak kite ni. patotnya kite yg belikan utk mak ayah kite..ahaha xpe, dorang paham ;)

ahaha terus ko berangan nak kete besau kannn ;)


@misya
hehe terigt ms akak belajar dulu, sama gak kekdahnya;)


@rita
ha betol rita, santan ni haishhh risau gak, nak nak yg dah siap kt pasar borong tuh, riso weh


@nisa
itu pun MZ dah bebel bebel kat hany dah, angkut semua la rumah ni bawak g kl. ahaha taktahu ler


@kella
hihihi rasanya kite mmg dasar angkut angkutan kan ahaha takpe takper utk kebaikan bersama ;)


@kaklynnn
kaklynnn, nak numpang estima jugak buleh ;)

fazilzura said...

kalau ikutkan , lg beso keto lg banyak le benda nk bwk

fiezaradzi said...

lau de anak, lagi byk baju anak dari mak ayah.. penuh bonet.. tukar kete, hany, tukar.. hehe..kata org, sendiri pun sama..