Ini Wilayah Hijau: Butir nako


31 January 2012

Butir nako

Assalamualaikum,
Butir Nako ni adalah sejenis makanan tradisional Kelantan. masa mula mula rasa tuh, terus jatuh cinta…sedapnya la hai.

IMG_2633 ni makan masa kat kelate baru nih

IMG_2634 huhu blur sikit…harap mahap…

Series, hany suker owh. Lepas tu,jalan nak masuk taman rumah hany ni, ada la abe kelate tuh start meniaga makanan kelate. setiap hari hany singgah tanya butir nako ado ko? sokmo la kecewa, asyik takder. Hari ni hany singgah, dia cakap, 2,3 hari dah dia buat. hari ni lak kebetulan tak buat. cissscissss…

Abe tu janji esok, nak buat. so haruslah gue menyinggah hari nih.

**untuk resipi butir nako, meh ushar kat sini**
Komen
8 Komen

8 comments:

wida said...

mmg guna butir nangka ke ni?ke nama jer..

Fiza Amran said...

heheh biji nangka ekk namanya?

Lady D'yot said...

ohh..penah makan..sedapp..cam lembut2 n kenyal2 gitu..hehe

ozzy said...

mesti manis ni kan..mcm badak berendam je bentuknya cuma colour je lain

apak cikidong said...

NAKO ni kan jenama bingkai tingkap :D

munna said...

kak munna suka ni...bulan puasa hari makan ni tak jemu2

Ardini Humaira said...

nok! nok! rindunyo nok makey butey nako :'( nok kelik klatey. uwaaaaaaaa

syalinda johari said...

nak suruh laki aku singgah beli jugak, kat mana kedai abg tu weh?