بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾

Monday, September 15, 2014

Nasik Minyak Kenduri Kahwin

• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •

Assalamualaikum,

Haaaa, Musim mengawan dah tiba...;) Biasalah kalau musim Cuti Sekolah ni, ramai lah yang melangsungkan perkahwinan kan. Sebenarnya teringin nak makan nasi minyak di kenduri kahwin ni. Kalau ikutkan memang la nak yang Ganu punya...tapi dah ko kat mana sekarang ni kan. Balik Ganu ler kalau nak...

Kebetulan memang ada jemputan daripada kakak ipar hany, adik dia punya kenduri 14sept. Harus pergi ni,sebab mesti ada nasi minyak kan, kalau takde pun kurang kurang lauk tu pun dah boleh kurangkan kerinduan dan keteringinan. Lauk daging ala ala kurma ker, ala ala gulai nasik minyak ker...tak kisah la, janji seangkatan dengan nya.

Majlis di Dewan Belia Antarabangsa, Cheras. Kitorang sampai dalam kul1 macam tu lah. Memang plan nak sampai sebelum majlis bersanding, sebab tak mahu la bersesak sesak dengan sebelah pengantin perempuan yang baru sampai kan. Sebab dalam kad, majlis bersanding jam 2petang. Sekali sampai, pengantin tengah makan beradap dah pun. Mungkin bersanding jam 12 kot. haha patut la penuh orang.

Gambar daripada jauh je ;)

Kitorang duduk sebelah makanan. haha senang kalau nak menambah, tak perlu menapak jauh jauh kannn. Antara menu adalah nasi beriyani, lauk daging, ayam goreng, sambal sotong, pajeri nanas, acar buah, papadom, bubur kacang campur durian, teh tarik, air sejuk tak tahu air apa, ada aiskrim, kueh mueh serta kerepek. haha soriii gambar makanan tak ada. sebab segan nak ambik gambar makanan. duduk dengan auntie uncle ni...kan xsenonoh lak kan.

Dah habis merasa semua makanan yang ada, owh kuih muih tak ambil sebab dah sendat perut. Kitorang pun plan nak gerak balik la, tapi abang dan kak ipar cakap tunggu dulu lah, nak ambil gambar dekat photobooth tu. tapi masa tu tengah ramai yang Q nak ambil gambar. kitorang pergi solat dulu...lepas tu baru la tengok dah lega tak de orang dah tengah Q.

Patut la ramai yang Q, rupanya photobooth tu, boleh dapat terus gambar nya. Diorang sediakan perkhidmatan print skali. Memang la ramai orang kan, mesti lah nak jugak.

Ni lah rupanya gambar tu.saja nak letak gambar ni supaya xnampak sgt kebesaran daku ;)

door gift

Nak balik tu, mak pengantin bekalkan aiskrim Malaysia lagi. haha ni antara doorgift spesel jugak ni. Letak di bahagian yang jaga kaunter hadiah tu. Hanya yang tertentu jer dapat. Mak pengantin cakap amik amik, ni untuk baby ni. Makan sebelum bersalin ni. Ini macam, kena mengandung selalu lah kan ;) Dapat aiskrim keladi, asam dan jagung.

Yang keladi selamat ngap sebab dah bocor

Alhamdulillah...
dapat jugak makan makanan kenduri kahwin ni. 

Followers