بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾

Friday, September 19, 2014

Selalu Sembelit?

• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •

Assalamualaikum,

Kali ni nak bercerita mengenai SEMBELIT...kikiki maaf lah yer...janganlah cakap tak senonoh pulak. Ini masalah sejagat ni, dari budak, remaja dewasa sampailah ke warga emas kan, mesti ada mengalami masalah sembelit ni. Tapiiii memang sengsara kan kalau sembelit ni kan. Lagi kesian kalau budak yang hadapi sembelit ni kan.

Sebenarnya pemakanan kita jugak kan yang mempengaruhi dan menyebabkan masalah sembelit ni. Kita semua maklum kan, memakan buah, sayur, minum air yang mencukupi mampu elakkan masalah sembelit ni. Tapi, itulah dia pemakanan seharian kita ni kadang kadang tak cukup dan menimbulkan masalah sembelit ni.

Ibu mengandung juga selalu alami masalah sembelit ni. Macam hany, hany dah tahu kalau nak elakkan sembelit, hany kena banyak minum air. memang kena betul betul banyak la. Tapi tu lah, selalunya memang tak berapa nak banyak la sebab selalu nak terkencing, terus jadi malas ;) Tapi, alhamdulillah la, sebab hany kan amalkan QASEH GOLD ADINDA ni. alhamdulillah, tak der lah selalu sembelit. Tipu lah cakap tak pernah sembelit kan. tapi memang jarang.

Al-Manna/Arabic Gum/Gam Arab

Antara kandungan QASEH GOLD, adalah Al-Manna@Arabic Gum. Al-Manna memang membantu mengatasi serta mencegah sembelit sebab Al-Manna ni adalah prebiotik semulajadi. Boleh rujuk di sini untuk info Al-Manna

Qaseh Gold Adinda & Qaseh Gold Kekanda, 500ml

Alhamdulillah...feedback dari yang amalkan Qaseh ni pun positif. Memang semakin berkurang masalah sembelit. Siap boleh bajet la setiap pagi waktu membuang. Untuk budak seawal umur 1tahun ke atas pun ada. 

QASEH JUNIOR, untuk budak 1tahun ke atas. Yer lah budak kan selalu ada jenis tak makan sayur, ada jenis tak minum air masak secukupnya kan. Jadi terjadi lah masalah sembelit ni. Maka hany sarankan sangat la untuk berikan si manja QASEH JUNIOR. InsyaALLAH memang sangat bermanfaat untuk si manja.

Qaseh Junior, 420ml

Okay, kat sini hany share testimoni daripada mereka yang amalkan QASEH ni.

Simanja umur 3tahun, panggil Qaseh Junior ubat yak (ubat berak)

Yang ni amalkan Qaseh Gold Adinda....

InsyaALLAH, kita ikhtiar dan usaha je kan. Yer lah kandungan Qaseh ni pun terdiri antara makanan sunnah. InsyaALLAH selamat dan bermanfaat untuk kita...aamiin... 

Kalau nak tahu info pasal QASEH ni, boleh jer nak roger hany. Meh kita citcatcitcat..nak herga kasih sayang pun boleh;) 019-9597323.

2 comments:

syukur said...

Ibu hamil dianjurkan konsumsi makanan yang banyak mengandung serat.

hanisaman89 said...

Adakah anda mengalami:

1)SEMBELIT?
2)BUASIR?
3)PERUT SEBU?
4)PERUT BUNCIT?

Jom Greenfit ! Greenfit dapat membuang Koprostasis (pengumpulan najis lama di dalam saluran usus).
Berminat? SMS/Whatsapp 019-9210321 (Mohd Hanis Aman)

Testimoni: https://www.facebook.com/greenfit4urhealth

Followers