Ini Wilayah Hijau: Jemputan


15 March 2012

Jemputan


Assalamualaikum,
Entri bertulis sahaja tanpa gambar. Mzhany on da way balik ganu nih.Biasalah bulan3 cuti sekolah ni kan musim mengawan kan.kenduri sepupu hany. Esok akad nikah dan sabtu adalah kenduri. Sabtu ada 2kenduri sepupu sebelah mak dan sorang lagi sebelah ayah...

Ha,bercakap pasal jemputan nih, selalulah kita ni dapat jemputan kan,dari sanak saudara,rakan taulan mahupun jiran tetangga. So far sebolehnya kita akan cuba hadirkan diri kan kecuali lah ada hal hal yang tak dapat dielakkan.

Bila kita hadiri jemputan orang jangan la sampai kita cakap,ni alu datang kenduri ko nih,kang aku buat kenduri ko wajib datang sebab aku datang ko punyer. Huisshhh sampai macam tu skali ha. Logiknya membe tu akan ingatla kita pernah pergi kenduri dia,insyaALLAH dia pun akan berbuat yang sama kan. Unless ada hal tak dapat di elakkan. Tak elok lah macam tu.

Lagi satu,pasal kematian, bila mana ada jemputan kenduri dan pada masa yang sama ada juga berita kematian seseorang yang rapat yang kita kenali dan kita dapat hadiri, kita patut DAHULU kan ke tempat yang ada kematian tuh. Si mati tu kita takkan jumpa dah,ni perpisahan yang kekal ni,arwah bakal mengharungi alam lain,seeloknya kita pergi dan sedekahkan alfatihah serta doa buat arwah. Yang kahwin ni,insyaALLAH kita boleh jumpa lain kali.

Okaylah,nak stop makang kejap. Selamat menghadiri kenduri kendara. Buat pasangan pengantin, barakallah...selamat menambah ummat Mohamad....




- Posted using BlogPress from my iPhone
Komen
7 Komen

7 comments:

fazilzura said...

kite pun balik ganu 9hb aritu .. ahad dh balik kl .. ado kenduri kawin..

** awk , 31hb nak jemput dtgumah ..besday akil

Kella said...

saya pun mahu tambahkan ummat Muhammad juga... insyaAllah..

wida said...

yelah..minggu ni kenyang makin nasi minyok jer.

x larat dohh..hehe

mzhany said...

@zura
Owwhhh dh balik ganu eh last week. InsuaALLAH zura,nanti kena cek jadual mz dulu. Hany tak lepas lg drive jauh jauh hehehe


@mas
Yer hany pun nak tambahkan ummah Muhammad jugak. Huhu ameen. Semoga nanti sampai masa kita tambah banyak2 eh. Ameen


@wida
Hehe rezeki tuh. Musim mengawan kan banyokle tempat yg menjemput kan.

uncle said...

jemput datang kenduri umah uncle...uncle kawin hahahahha..!! harap aunty tak baca statment kat sini hahahaha

mzhany said...

Wow uncle,bahaya statement tuh. Ahaha xpe blog hijau ni xglemer,jgn risau auntie xbaca punyer...

munna said...

kak munna pun sibuk dgn kenduri jiran minggu ni...