بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾

Wednesday, March 21, 2012

Mami, jom salam nenek

Assalamualaikum,

Masih cerita semasa kenduri sepupu, dan masih cerita pasal budak budak yang sweet. Ha, kejadian ni adalah pada hari kenduri, hari sabtu. biasalah…kitorang ni geng geng duduk dapur, ceruk dapur tempat kitorang buat itu ini kan…masa ni hany tengah potong kecik kecik ikan kering untuk di goreng. mak hany tengah bungkus nasi untuk bagi kat tetamu, sepupu yang lain pun tengah buat kerja.

Sekali, masuk la sorang budak, dalam lingkungan 5,6 tahun. Budak ni dia kejar sepupu hany yang umur 4tahun. biasalah budak budak nak main sama sama la kan. sekali ayah budak ni ada follow sekali kat belakang. kitorang tak jadi la nak tegur budak ni. ayah dia panggil, dorang keluar, lepas tu masuk lagi, dlaam 3,4 kali lah main keluar dan masuk masuk dapur.

Kali ke5 budak ni masuk, hany pun tanya:

Hany: sapa nama ehhh
budak sweet : Jon
Hany: owhhh jon yer…
budak sweet : iyerrrr jon
Hany : jon, jon dah makan
budak sweet : dah, dah makan dah tadi…

Budak ni memang tak duduk diam, berlari situ sini, memang tak berhentilah. lepas tuh, mak hany pulak yang tanya, macam macam la layan budak ni kan, sambil duk buat kerja kat dapur tuh. last skali, ayah dia panggil ajak keluar. yer lah kan…mesti ayah dia pun rasa tak sedap, macam anak dia ganggu la pulak kan.

Lebih kurang 5minit, sekali si Jon ni masuk lagi, kali ni dia seret tangan seorang perempuan. sambil jerit, “mami, mami…cepat la salam dengan nenek…cepatlah” sambil tarik tangan mami dia ke arah mak hany. pastu mak dia pund atang la salam. mak dia cakap anak dia bising bising tarik dia sebab nak suruh salam dengan nenek. huhu ntah hany rasa sweet sangat moment tuh.

Bagus kan si Jon ni….

 

“sana sini geng blogger ETUZA, SWEET HONESTY. AYUNI, MISYA MIALEN

4 comments:

Cik Nur said...

hehehe...sweet la jon tu...bgus dia buat mcm tu..hehehe

~Sweet Honesty~ said...

sapa la mak bapak budak sweet tuh.. pandai dia didik anak dia kann... sweet sangat..

Aine Ainun said...

Bagusnya....mtang
Mesti dia diajar dan faham...;)

dyabunga said...

comel nye jon tu.. bagus btl suruh mummmy dia salam nenek..hehe

Followers