Ini Wilayah Hijau: Persiapan Raya, erkk macam tak siap lagi jer;)


22 August 2011

Persiapan Raya, erkk macam tak siap lagi jer;)

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ


Huishhh sana sini, semua orang bercerita pasal persiapan raya kan. huhu haruslah kan, mesti lah excited weh. bukan tiap tiap bulan, sekali setahun jer kan. Suka kan? excited kan?


hurmm,
hany rasa tahun ni persiapan semuanya ala kadar jer, apa yang termampu la kan. Sabtu lepas, baru jer beli baju untuk ayah hany, untuk mak hany, mak upah sendiri baju nya, kain dah ada. bukan apa mak hany suka dan selesa jahitan sepupu hany kat kampung, so baik biar mak upah sendiri, kan jap lagi tak selesa tak di pakai nya kan, membazir.

Tema? huhu kalau boleh hany nak kaler HIJAU jer tiap tiap tahun. hijau kan pelbagai jenis kan, so boleh la ubah tiap tiap tahun ahaha. tapi tahun ni ketua keluarga dengan kuasa vetonya cakap, dia nak kaler hitam. yer hitam yer. huhu kes nya mz nak pakai je baju melayu masa kitorang sambut menantu dulu.

Baju jer la yang hany beli baru, lain rasanya hany tak beli baru kot, pakai je apa yang ada. Plan penjimatan ;)

IMG_0091 Wedges yang dibeli raya tahun lepas;) Elok lagi ha…


IMG_0061
Handbag pun raya tahun lepas beli, erkk dah kurang elok dah hoho


Lepas tu,
biskut raya semua, setakat ni hany tak buat lagi. ahaha tapi dah dibeli la, untuk rumah mak hany, selalunya memang hany akan beli. Ingat nak buat jugak, tapi ahaha tak sampai lagi kerajinan. gile bila masa nak sampai rajin. dah sampai rajin time orang dah beraya;)


Sebenarnya teringin abaya untuk raya….hohoho


**berry, tu la wedges hush puppies yang hany cerita dulu**
Komen
11 Komen

11 comments:

wida said...

ala wida pon x rajin nak membuat kuih ni..beli jer hany
x sbr nak balik..wee

fazilzura said...

raya ku thn ni agak meriah jgk psl dpt raya lamo .. hihihihi ..

eITA said...

barang raye thn lpas masih elok lg?...memang jimat..

Fiza Amran said...

handbag wajib beli tue....

RedBerry said...

Hany,

Owhhh ni la wedges tu ek. Sesuai kalau pakai ngan ABAYA *cucuk suruh beli nih*

Since ketua rumah dah kata kaler hitam. Apa lagi.. mintak la belikan abaya itiewww... owwhh cantek nye kalau hany pakai Abaya and wadges tuh. Handbag tak yah beli baru. Yg penting ABAYA.... *grin*

littlehumblelynn said...

Hany

kak lyn pun baju raya sepasang jerkk..tp td dgr opismate kata kat jakel murah2 baju..rasa mcm nak beli sepasang lagik..

kalo raya kat kg..x cukup sepasang..merata nak berjalan ni..

raya ni yg meriah budak2 jer,baju2 budak2 jer lebih 4-5 pasang..

mak budak..bapak budak..menganga jerk.. :(

Ena said...

hehe..

hani, ena pun ala kadar je tahun ni.. pakai mana yg ada je.. kasut & hbeg memg tak beli baru la.. tp cam hani tu ok jer kalo nak tukar.. sale sana sini skrg ni kan.. :)

Diyana said...

diyana baru je shopping baju raya si damia td tghari lps sekolah.mama nye beli uniform peknen je..huhu.

D'aNie said...

Saya kan hany, baju anak pon xbeli lg..sobsob..si abam bila tanya baju raya ada xlagi..xde la, jwbnya..nak raya tak?? Nak la ibu..huhuuu..siannyaa..

Mode:: ibu dlm pantang!!

Siti Hajar Masri said...

bagusnya hany..berjimat cermat nk raya..sy semua nk beli baru sbb nanti g kerja pakai juga..;p

Norhafiza said...

No pun takde persiapan pe2 pun hany..biskut raye tak beli lg ni...hurmmm buat yg patut sudah kan..psst: baju raya maybe bl ahad ni huhuhu