Ini Wilayah Hijau: Pulut Lepe


04 August 2011

Pulut Lepe

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ


030820116085 ha ni lah dia pulut lepe. orang ganu panggil pulut lepe.


Kalau kat Selangor ni dorang panggil pulut udang kan, dan dalamnya ada inti udang kan. yang ni hany beli inti ikan, dorang tulis pulut ikan, tapi kitorang orang ganu panggil pulut lepe.

Semalam, hari ke3 berpuasa baru jejak kaki ke pasar ramadhan. hurmmm banyak pilihan makanan. banyak juga makanan ganu dan kelate. so sangat seronok. jap lagi agak agak rindu tu, buleh la beli kan.

macam semalam, hany teringin nak makan lopat tikam, tapi sebab dah beli pulut ni, maka tunda ke hari ni lah. huhuhu seb baek napsu makan berjaya di kawal ok.
Komen
9 Komen

9 comments:

~Bila Diary Berbicara~ said...

waaahh..behnyer pulut lepe...terliur gak nie..tp susah lah nk cri area kl nie..

ingat time ngadung hari tu..nk sgt2mkn bende alah ni tp susah lah nk dpt yg btul2 ori mcam ganu tu..hehe

fazilzura said...

aduyaiiiii x sabo nk balik ganu , mcm2 leh bedalll ... kt kl ni x sesedap kt sanun

apak cikidong said...

hey.. ni pulut panggang lah

wida said...

kalau belah selangor panggil pulut panggang:)

rindunya nak mkn pulut panggang stail selangor, kat sini jual semua inti ikan

mzhany said...

@diary
ala sian nya, time mengandung lak tu huhu


@zura
yer zura, lambat lg kan nk balik...adeihhh


@apak
ahaha ahaha pulut lepe alaa;)


@wida
huhu dah terbalik dah kita yer,kitorg rindu yg inti ikan tu, seb baek dpt gak, tapi ala ala je laaa...

MOBYDICK said...

Jangan lepa nanti habis kena makan....

Ardini Humaira said...

sedak sngoti :D

littlehumblelynn said...

kita panggil pulut panggang..

yummy!!!

Norhafiza said...

sedaaaapnye..No tak sempat g lagi la kat bazoo..jem malah nak singgah..tengok la hr minggu ni klo Abang OK mood dia..AbgLan tu kurang gemo sket p bazo huhu...