Ini Wilayah Hijau: Salam pagi JUMAAT


17 November 2011

Salam pagi JUMAAT

Assalamualaikum,
ayah hany masih macam tu. tapi ada benda nak share.

Sepanjang berada di hospital nih. Haruslah menginsafkan kita kan...setiap yg muda pasti akan tua. Setiap yang sihat pasti akan ada masa sakitnya dan mati itu pasti. Setiap yang bernyawa pasti akan pergi suatu hari nanti untuk bertemu penciptaNYA.

Sepertimana yg MZ ckp kat hany. Masa sihat kita,penuhilah dengan IBADAH terhadapNYA. Ibadah yg wajib kita tunaikan pada DIA. Paling mudah SOLAT. SOLAT itu tiang agama, sempurna SOLAT seseorang itu maka InsyaALLAH sempurnalah amalan lain nya.

Masa sehat tunaikanlah kewajipan kita seorang umat muslim sebelum datang nya saat saat sakit. Sekiranya dah sakit pasti banyak benda menghalang kita.

Semoga sama sama kita renungkan kembali amalan kita selama ini. Kerana sekelip mata ALLAH boleh menarik nikmat yang kita perolehi ini.


- Posted using BlogPress from my iPhone
Komen
7 Komen

7 comments:

Diyana said...

semoga ayah hany cepat sembuh..sama2 kita doakan

RedBerry said...

Hany laling,

i baru start blog walking balik today... sorry segt baru baca pasal ur dad masuk spital. Semoga dia cepat sembuh. Ameen...

Byk kan berdoa dan kuatkan semangat Hany ye...

RedBerry said...
This comment has been removed by the author.
Ardini Humaira said...

InsyaAllah ayah akak akan sembuh... sama2 kita ambil iktibar :)

ozzy said...

biasanya manusia ni mcm tulah termasuk saya sendiri..bila sakit baru nak beringat.

p/s- semoga ayahnya kembali sembuh

syalinda johari said...

Hany, jaga ayah ko elok2 dan semoga ayah ko cepat sembuh...doa banyak2..

mzhany said...

tq semua...maaf tak dapat BW lagi buat masa nih