Ini Wilayah Hijau: Putu Kua


09 November 2011

Putu Kua

Assalamualaikum,

Ha ni masih lagi pasal makanan. ehhh haruslah. makanan kan penting. eh hany makan, makan hany. ahaha…ha untuk pengetahuan, PUTU KUA ni sejenis kuih yang selalunya di temui pada musim perayaan especially, Aidilfitri. Kalau kat kampung hany, ramai la yang buat putu kua nih. tapi putu kua ni memerlukan hari yang panas, sebab kena jemur di bawah terik mentari. so jangan la nak cari putu kua time musim tengkujuh ni yer…

 

Picture 094

Tinggal sikit jer lagi ha…

 

Picture 101 dia punya corak lain lain…

 

Picture 099 saiznya sekali ngap je masuk mulut.

 

**eh eh, rumah korang ada lagi ke kuih kuih sekut raya ;)**

Komen
14 Komen

14 comments:

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

kakD pun suka ngap juga itu kuih...

hehehe sekut laya dah abis lo...

Hanis MY said...

sedapnyaa nak cikittt...

apak cikidong said...

kepok lekor 16 kg bawak tak?

ozzy said...

sedap tapi jgn manis sgt..

Siti Hajar Masri said...

dh lm x mkn kuih ni..hntr sini sikit..;p

aTy _faRed~ said...

macam kuih putu kacang..samer ker rasenyer..?? suker kuih koye@putu kacang tu..:)

aTy _faRed~ said...

macam kuih putu kacang..samer ker rasenyer..?? suker kuih koye@putu kacang tu..:)

mzhany said...

@kakD
hehe besh jugak kan kakd...


@hana
hihi meh meh...;)


@apak
hahaaha, takmampu nk bawak. 16kg berat sgt ahaha


@ozzy
a'ah ozzy betol2, kalu manis perghhh gile melekat dlm mulut haaa


@hajar
ahaha ni pun tinggal sisa sisa jer nih


@aty
yer kot aty, nama kot lain huhuhu

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Mcm pernah jumpa kuih tu kat Johor ni.. tp kami panggil lain kot (tetiba terlupa plak nama). Ingredient dia tepung kacang hijau kan Hany?

wida said...

mcm pernah mkn..tp wida x brpa suka..hehehe

Fiza Amran said...

selamat hari raya aidiladha hany

*Tinie* said...

pernah amik upah wat kuih putu kua ni dulu..masa ngah tunggu spm..best wooo...kalo hujan2 pun leh wat kuih ni...salai je atas api...

Rider Nitro said...

Kg mana produce putu kua nih?

Rohani Hashim said...

Pulau duyong,selain tu hany tak tahu. hehe sbb pulau duyong tu kg hany, so hany tahu la kan ;)