Ini Wilayah Hijau: Bukan bermaksud anak itu menyusahkan...


21 November 2011

Bukan bermaksud anak itu menyusahkan...

Assalamualaikum,
Dah seminggu lebih hany kat kampong ni. Dalam keadaan macam ni memang kena fan patut cuti,walaupun terpaksa cuti lama mahupun unpaid leave. Yerlah dah xde sapa nak jaga kan tinggal hany sorang lagi anak yang ada.

Terima kasih buat suami ketana izinkan isteri dia tinggal di kampung untuk jaga ayah. Jaga mak. Bawak mak ulang alik ke hospital. Terima kasih jugak kerana tinggalkan kereta untuk isteri guna kat sini.

Mak hany ada cakap. Agaknya sebab tu ALLAH tak bagi rezeki ada anak lagi kot. Nak suruh hany jaga ayah dulu. Mak hany duk cakap jugak,kalau ada anak mesti susah jugak nak getak sana sini. ALLAH tu dah tentukan semuanya dengan betul. DIA tahu apa yang terbaek untuk hambanya kan.

Hany diam jer. Dan hany pun ada terfikir apa yang mak hany katakan tuh. Tak ape lah. Mana mana lah. Semuanya rezeki ALLAH. kita ni hamba NYA usaha setakat yang terdaya kan...

Ameen...

- Posted using BlogPress from my iPhone
Komen
8 Komen

8 comments:

wida said...

betul tu..DIA maha mengetahui apa yg terbaik utk hambanya.

Anonymous said...

haniazrina83- smoga semuanya akan ok lepas ni..aminnn

Ardini Humaira said...

ada hikmah untuk setiap yang berlaku :')

syalinda johari said...

betul hany, ada hikmah semuanya. dan allah dah meletakkan sesuatu tu betul pada tempatnya hany, banyak2kan bersabar dan berdoa yer hany..amenn.. smeoga ayah ko jugak akan sihat kembali...

Kella said...

betul hany... Allah itu Maha Adil! Dia tahu apa yang terbaik untuk hambanya!! kita sama sama doa ya Hanny...
kita pun doakan semoga Ayah Hany.. kembali sembuh..

ozzy said...

betul..sesungguhnya Allah itu maha adil dan maha mengetahui

RedBerry said...

Biler time2 Berry rational.. mmg terpk jugak camni..... ada betul nye.

Take care, hany.

fiezaradzi said...

mmg de benarnya tu hany.. Allah tahu yg terbaik utk kita.. terima dgn redha.. tul, lau de anak, mmg susah sikit la kan.. aa pun, ambil masa terbaik utk berbakti dgn terbaik utk mak ayah..