Ini Wilayah Hijau: Oh my Gucci, BVLGARI, Vera Wang ;)


28 October 2011

Oh my Gucci, BVLGARI, Vera Wang ;)

Assalamualaikum,

DI pagi penghulu hari ni, Alhamdulillah, hari ni cerah bumi ALLAH ni, Alhamdulillah, dan syukur pada ALLAH s.w.t kerana masih mengurniakan kesempatan buat kita untuk melihat keindahan dan keajaiban kurniaan ALLAH ni. tapi kesempatan yang diberinakan ini, marilah kita sama sama gunakan ke arah kebaikan. Mintak dijauhkan dari kemaksiatan, kemungkaran…nauzubillah.

owh yer, hany tak pandai dan tak berani nak bercakap benda benda berkaitan hukum hakam ni, ilmu sangatlah cetek di dada ni, jadi untuk pagi ni hany nak share lah dengan korang 1perkara yang hany baca. kitorang ada beli buku soal jawab bersama Ustaz Azhar Idrus. oeh sebelum tu, korang pun boleh lah jengah dan baca sedikit sebanyak ilmu pengetahuan yang ada di blog Ustaz Azhar Idrus ni.

 

“Ambil wudhu’ dalam keadaan BOGEL/TELANJANG adalah TIDAK DIGALAKKAN tetapi wudhu’ itu adalah SAH”

okay, jelaskan ayat diatas, hany tak perlu huraikan yer.

seperti semua sediamaklum, kita ini akhirnya nanti akan di kafankan dengan kain kafan yang mana ianya PUTIH BERSIH, dimana bersama kain kafan itulah kita dikebumikan, dan dengan amalan amalan yang kita lakukan. bukan dengan KAIN BAJU yang branded, mahal mahal, henbeg mahal, or kasut mahal kita tuh. jadi sekadar renungan bersama, bersederhana lah kita semasa hayat ini.

Tetapi dikhabarkan, sekarang dan ada kain kafan branded, jenama BVLGARI lagik ngko. well ntahla tak tahu kebenaran nya.

02 pic : sini

05 pic : sini

Adalah lebih bagus untuk kita sama sama bersedekah dengan rezeki yang terlebih lebih itu, kerana ingatlah, dengan SEDEKAH JARIAH kita tu, mampu membantu kita di akhirat kelak…INsyaALLAH. tapi sedekah kita tuh, biarlah sedekah jariah ke arah kebaikan…InsyaALLAH…

 

Sekadar renungan kita bersama….;)

Komen
6 Komen

6 comments:

So Shy Lady said...

alahai, smpai k liang lahad pun nk jg status ;P

akk suka dgr cramh ustaz tu kt u tube

haniazrina83 said...

kelakar la orang yg prepare jenazah tu...
cam tak fikir...
ni nama nye materialistik tak kena tempat...huhuhu

littlehumblelynn said...

hany

fuhhhh...kain kapan pun ada jenama

mintak simpang jauh2..
mintak x smp satu tahap macam tuh sekali..

qasehraihan said...

eh biar benar tu??huhu..ada brad2 pulak

hai hany..apa kabo???!!!!yuhuuu!!

ch@ said...

waaa, mcm ni pun boleh ye.
zmn skrg,btl2 mudah. hanya RM-RM-RM sahaja.

Diela Zaimi said...

ishh sampai mcm tu skali...meremang bulu roma tgk kain kapan branded cmtu...