Ini Wilayah Hijau: Surat versi Ganu & terjemahan nya ;)


11 October 2011

Surat versi Ganu & terjemahan nya ;)

Assalamualaikum,

Dapat ni dari FB opismate…suker….

297110_2280116816702_1662241947_2257375_1223653227_n

Perenggan 1:

Nak mintak tiang gol baru untuk padang di kampung

Saya tulis surat yang tak berapa molek/cantik kepada ketua kampung ni kerana ingin meminta tiang gol baru. Bukan apa, tiang gol lama teruk sangat, (ngokngek=bunyi tiang yang dah senget), kalau kambing senggol senggol sikit, rasanya boleh terbalik tiang tu. Lagipun tiang tu dah dekat dua puluh tahun dah.

 

Perenggan 2:

Bukan nak marah, nak bagitahu jer, cuba tengok kampung lain, tiang gol semua baru, lagi lawa/cantik dari tiang seri rumah ketua kampung. Tertekan jugak, dah orang kampung lain asyik persendakan kampung kita je. malu…Jadi saya minta jasa baik ketua kampung keluarkan bajet sikit untuk beli tiang gol baru. Nak yang biasa biasa jer, tak nak yang mahal, kan nanti kena curi pulak.

 

Perenggan 3:

Begitulah, bukan nak menipu mahupun sembang kosong, kalau tak percaya cuba pergi tengok. Rasanya lagi elok/cantik tiang jamban/tandas rumah Mek Semoh dari tiang gol. Beres la yer. Agak agak minggu depan dah ada tiang gol baru tak?…mengharap ni…

Yang bagitahu nak tiang gol : Mamat

 

**okay, faham tak???**

Komen
8 Komen

8 comments:

wida said...

paham..hehe

misyamissyou said...

heheh faham aje..sian dia mintak tiang gol baru..tgk tiang gol kg lain cantek..haha

azie said...

tima kasih hany tolong translate....baru paham suma word yg tak paham tu hehehe

Run Away said...

bagi jew tiang gol kat dia okeh..hahaha.....;d

Fiza Amran said...

hahahahahhaha kelakr la

~aSFaLiZa~ said...

nawwok ohkk. hahahha

Norhafiza said...

hehehe...No pernah bace dlu..org poh lam fb hehehe

lagenda said...

sumpah kelakor gilos baca surat nih hany!!