Ini Wilayah Hijau: Mari belajar : IGAT


31 October 2011

Mari belajar : IGAT

Assalamualaikum,

ahahaha sempena TERENGGANU dah kalah ni kan, tak per lah. dah kalah tu tetap kalah lah, nak buat macam mana kan. oleh itu, mari kita belajar perkataan TERENGGANU yer. senang sangat perkataan nya, contoh ayat pun mudah difahami….

 

IGAT, maknanya TANGKAP yer.

 

contoh ayat:

Oloh, sharbine alwi nih, IGAT bola serupa nok IGAT anok ayam.

(oloh, Sharbine Alwi nih, tangkap bola serupa nak tangkap anak ayam)

 

ha, faham dok? senang kang. bukan nak kutuk sharbinee, tapi itulah yer, sakit hati tengok ulangan gol pertama negeri sembilan tuh. ahaha agak susah untuk dimaafkan. owh ye, Sharbinee Alwi tu orang Pulau Duyong tau. ahaha tak malu nih mengaku ni. takper lah benda dah jadi kan…

Komen
4 Komen

4 comments:

wida said...

Nak wat cam ne hany..sygnya dia terlepas tangkapan bola tu kan.emm

Norhafiza said...

hahaha...ye balik kite pakak IGAT ye pulop hahaha...

ozzy said...

biasanya saya sebut igak

mzhany said...

@wida
itu ler benda dah berlaku huhuhu, macam tgh training je igat bola tuh kan


@no
aahaha tu ah no igat ye, suruh berlatih kuat sket


@ozzy
ahaha igak jugok kalu sebutang tuh