Ini Wilayah Hijau: Berkecai…


04 May 2011

Berkecai…

 

 

Semalam,

sampai rumah jer, terus berperang di dapur untuk memasak buat suami. nasib baik suami tak sampai lagi…fuhhh lega.

 

 

dipendekkan cerita,

sebelah kanan, tumis ayam dan sebelah kiri dapur tengah panaskan minyak untuk goreng ayam. ha, basuh pinggan dulu la, detik hatiku. chewahhh main detik detik pula yer…

 

 

Tangan sebelah kiri, tengah pegang pinggan, sebelah kanan pula sedang letakkan mangkuk ke atas rak hijau putih ku. elok je tangan ku lepaskan mangkuk hayun itu. tiba tiba mangkuk macam bergerak, lantas dengan pantas nya tangan kanan ku mencapai mangkuk. tapi apakan daya, tangan kanan ku tidak mampu memegang kuat mangkuk lalu, berderai juga bila bertemu lantai.

 

 

Sedihnya….melihat mangkuk berkecai….

 

 

bukan sebab mangkuk mahal ke apa, tapi sebab nak kena kemaskan kaca kaca yang berderai….arghhhhh!

 

 

MZ keluar,

dia tengok dan tanya apa berlaku, then dia keluar pergi surau. memang dah masuk waktu maghrib. uuuu…baru je niat dihati nak suruh MZ sapu kaca kaca. sabar je lah.

 

 

Letak ayam dalam kuali yang dah panas, then menggagau cari penyapu. penyapu pulak jenis yang pendek dan kena tunduk…lagik sekali sedey. sebab belakang dah la sakit. ni nak kena tunduk pulak ha…tapi apa kan daya, ku gagahkan jua diri ku ini. sapu sapu sapu sapu dan sapu lagi untuk pastikan tiada kaca halus yang tertinggal.

 

 

dan….

 

 

hany kumpulkan satu tempat, lepas tu tinggalkan pada MZ sudah kan semua;) bijak tak?

 

 

**masih sakit belakang, tapi alhamdulillah tidak melibatkan tulang belakang, syukur sangat sangat**

Komen
6 Komen

6 comments:

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

kak jaga kesihatan tu tau

fazilzura said...

sabo2.. kene wat keje satu2 key , jgn gopoh2.. kang sume nye berderai kang...

take ure rest key

Norhafiza said...

alahai hany..tang nak kemas kaca2 tu No pun mmg 'geram' hehe..lepas ni kena beringat time duk dapo..pkran kita jangan duk ngelamun sangat hehe..yg penting jaga kesihatan ya..alhamdulillah..urat je tu kot..

munna said...

bijak2 ... nak juga mz yg bersihkan... jaga kesihatan ye hany

Diyana said...

hehe..mangkuk pinggan kaca semua diyana keluarkan time ade tetamu aje.pinggan mangkuk utk hari2 yg ade di rak cuma set2 plastik aje.why?'pembantu chef' ramai la katakan..huhu.

mzhany said...

@sue
tengkiu dear...


@zura
hehehe itu la zura, nak cepat semua ha...sudahnya hamek ko...;)


@no
ha memang laaa geram no. tp memang tak mengelamun pun...ntah la terlucut dari tgn kot..


@munna
hehe mesti kakmunna, sbb xsuke la kemas kaca tuh...thank u kak....


@diyana
ha diyana lagi la kan, ramai yg rajin membantu ;)