Ini Wilayah Hijau: Warna versi Kelate


18 May 2011

Warna versi Kelate



Ha warna versi Ganu dah buat, maka hari ni, kita pergi ke Kelate pulok yer. ini pun sumbangan MZ lah. hany memang tarak tahu loghat kelate nih. tengah slow slow kayuh la belajar nih.


MZ bagitahu,
yang agak ketara warna dalam loghat kelate ni, tak banyak sangat. cuma 1kaler ni la MZ sebut lain sangat, dan hany sendiri tak pernah dengar sebelum ni iaitu warna UNGU/PURPLE.




UNGU/PURPLE,
MZ sebut semalam adalah PUTIH STAR.


photoshop-purple-background-logo-stock-photo2-thumb1


hany pun jawab dengan MZ, “ape pulak PUTIH STAR, kan UNGU ni tetibe ada PUTIH pulak kat depan, pelik betol”


MZ cakap macam ni, PUTIH STAR, Star kan BINTANG, Jadi nya PUTIH BINTANG.


“Lor, kan BINTANG tu PUTIH, apa kaitan nya dengan kaler UNGU tuh”



“sape kata BINTANG tu putih”



“ye lah BINTANG kan putih, bukan UNGU la”



“Kalau tengok betul betul, BINTANG tu bukan putih la, kaler dia Putih nak jadi Ungu tuh”



“ye lah tu…”



okay,
maka nak begitu lah yer, warna UNGU/PURPLE, orang kelate panggil PUTIH STAR.


**huhu lain negeri lain loghat nya…**
Komen
8 Komen

8 comments:

deAnza-wAnda said...

hehe.. wand aske yangputih star tuh..hihih...

r.i.t.a said...

yep yep...mmg ungu org klate panggil putih star. hehe. sbb nyer tatau...

kella said...

hihihihihi... putih star.. betul la tuu..

ozzy said...

hehe..pasal tu pun jadi isu hmmm

Ardini Humaira said...

kihkihkih.. ada satu benda dni heran nama dia jadi pelik sesangat. pleting ---> straw.. cmana leh kua bunyi pleting tu hehe

mzhany said...

@wanda
tu la wanda, pelik je kan...


@rita
aku baru tahu la rita, ahah slow slow dpt perkataan kelate nih....


@kella
putih star ok ;)


@ozzy
hhuhu jadi isu manja manja ;)


@dni
ha dni, ganu pun guna pleting gok ;)

Norhafiza said...

oooo..yg ni No baru tau hahahaha..tp cam tak logik kan hany hehe..

Anonymous said...

Warna putih star or warna butir star..hok mano 1 betul..biji buah star kan warna ungu..