Ini Wilayah Hijau: ;(


19 May 2011

;(




Serius,
SEDIH…TERCUIT HATI & PERASAAN pun ada…


tapi,
apakan daya…bukan kemahuan sendiri, bukan nya diri sendiri menentukan segalanya yang berlaku ini. jika diri ini mampu buat apa saja, sudah pasti akan ku “buat”, “cipta” kan rezeki yang satu itu….


Ya ALLAH…
KAU Tabahkan hati ku, KAU kuatkan daku dalam menghadapi ujian dan dugaan mu. KAU kuatkan daku dalam menghadapi insan insan yang sentiasa inginkan rezeki yang satu itu…


Ya ALLAH,
AKU MEMOHON pada MU ya ALLAH…
Komen
12 Komen

12 comments:

Norhafiza said...

tak kira MZ ke Hany yang tulis ni..cuma No doakan semoga tabahkan hati ya..ingat REZEKI adalah ditangan ALLAH SWT..kita cuma berusaha semampu yang mungkin..anggaplah ini UJIAN duniawi dan sentiasa bersyukur dengan apa yg dinikmati sekarang..ingat ALLAH SWT masih menyayangi kalian..

Diela Zaimi said...

sabar ye hany...org sgt faham situasi hany...sbb kita senasib...hany kena sentiasa kuatkan hati dan sentiasa ingat yg semua rezeki tu Allah yang tentukan...jgn sesekali kecewa dengan-Nya...Allah bukan kejam nak menganiaya hamba-Nya...ini semua hanya dugaan buat kita...bila kita redha, berkali-kali ganda nikmat yang akan Allah beri...InsyaAllah hany... =)

munna said...

bersabarlah hany....InsyaALLAH semuanya akan pulih seperti sediakala...tawakal dan berdoalah...

Hanis MY said...

hany...sama2 kita sabar ye, hana pun sedih bc entry ni, sayu pun ada sebab hana faham perasaan hany yang inginkan rezeki yg satu tu, sama2 kita doa, semoga apa dirancang oleh-Nya adalah yang terbaik dan ada hikmah di sebaliknya...

I am Chipfida... said...

kenape aku tak paham?? hany bunny.. apakah yg terjadi??

p/s: nnt mgs aku no tepon ko, aku dah takde fon no. sumer geng microcorp sbb fon aku hilang... kang suh soot and yg lain2 gak msg aku ek.. hehhe.. buleh gitu??

rosealley said...

sabarla hani yeee, kita senasib, dan sekarang pun tengah bersabar:)

Anonymous said...

Sabar satu perkara, tawakal satu perkara, doa satu perkara, tp ada lagi satu perkara yang kena buat, usaha dan mesti positif... Ni semua ujian Allah..ada hikmahnya.. jgn risau, usaha, ikhtiar, doa.. insyaallah...rezeki tu ada...

apak cikidong said...

rilek laa... dia kena santai2 je.. kalo lagi stress tertekan lagi susah nak jadi.. :D slurp!

Azi said...

semuanya berjalan mengikut aturan yang telah di tetapkanNYA. Sabar ye

IbuDhira said...

insyaAllah... doa banyak2...yg penting korang dua jangan putus asa..n gud luck!!

fazilzura said...

emm memula cm x bape paham .. tp ni dh paham rs cm syahdu le plak ..

jadi dak nak dating2 ni, nnt story abis2an key

Hemu Hemu said...

sabor ani....nani ni 3 tahun dah.....sabor2....lain kali kalu ada org tanya...ani jwb je...."awk tolong doakan supaya saya cepat dapat anak yer....moga2 doa awak diperkenan ALLAH"....(guna psikologi)