Ini Wilayah Hijau: Pasaran Gelap, dimana yer?


09 May 2011

Pasaran Gelap, dimana yer?




“… yang dijangka akan di jual di PASARAN GELAP, dan harga kesemua barangan itu boleh mencecah sehigga ratusan ribu di PASARAN GELAP”


itulah yang hany dengar,
di TV berkenaan kes curi motor. tapi yang menarik hati hany adalah PASARAN GELAP. lantas hany bertanya MZ…



“B, PASARAN GELAP tu kat mana eh?”


MZ diam…hany ulang lagi soalan yang sama


“B, PASARAN GELAP tu kat mana eh?”


“PASARAN GELAP tu PASAR MALAM la, kan pasar malam tu GELAP”


boleh? macam tu jawapan MZ…
boleh terima ker jawapan nya nih. betol ker ni…hany diam…


sebab nya hany duk terbayang PASARAN GELAP tu ada sebuah pasar la, tapi nak masuk pasar tuh memang secure giler la, kiranya orang yang jaga ni adalah orang yang kenal antara polis ke tak. sudah semestinya polis tak dapat memasuki tempat ni…ni imaginasi hany lah yer…


**agak agak nya PASARAN GELAP tu macam mana yer”
Komen
6 Komen

6 comments:

munna said...

agaknya diorg jual dekat kedai secara tak formal kot hany

deAnza-wAnda said...

erm... pasran gelap tuh x elegal kak.. gitu la gamaknyerr..

Ardini Humaira said...

oooo pasar malam rupanya kih3

Diela Zaimi said...

hehehe...klaka la hany ni...setahu sy
pasaran gelap a.k.a black market ni menjual brg2 secara haram...dan ada yg diseludup masuk ke dlm negara...wallahualam...

mzhany said...

@kakmunna
ummm mungkin la kakmunna, hihihi tak pernah buat urus niaga pasaran gelap kan...


@wanda
ye la kan wanda, gitu la jugak gamaknya


@dni
hihihi jgn eprcaya sgt ye dni...


@diela
ha diela itulah yg sebenarnya kan, mz ni suka suka hati jawab mcm tu ;)

Norhafiza said...

No rasa la (ni main hentam je)..barang seludup/curi tu dia jual senyap2..contoh ada org tengah ke..