Ini Wilayah Hijau: Sos cili ke sos tomato?


22 September 2011

Sos cili ke sos tomato?

Assalamualaikum,

Hany : “B, sos tomato syg dah habis laaa”

MZ : “bukan baru je beli, habis doh ker?”

Hany : “beli botol kecik memang laa”

MZ : “sos cili b pun botol kecik, banyok lagi eh”

Hany : “makan, memang la habis…nak marah lak”

MZ : “bukan maroh, masalahnye cepat sgt habis”

 

Bebel bebel MZ, sebabnya selalu sangat sos tomato habis. Yer, hany memang suka dan makan SOS TOMATO. sos cili memang reject ;). pergi la KFC ker, MCD ker, A&W ker mesti hany cari sos tomato. rumah syalinda pun hany amek sos tomato ;)

 

MZ : “ b amek yg botol besar neh, yg mcm rootbeer A&W tuh, boleh?”

Hany : “ Perli nampok”

MZ : “ bukanla, lambat sikit habis kang, besor tuhhhh”

 

Seriesly, hany memang suke sos tomato. sekarang ni dalam handbag hany pun ada stock sos tomato nih. sebabnya hany kekadang akan makan sos tomato tuh macam tuh. ntah sebab sedap kot. dulu kalau lapo hany makan sos tomato.so kena lah sediakan stock dalam handbag.

 

**korang suke sos cili ke tomato? for sure ramai lagi suke sos cili kan**

Komen
14 Komen

14 comments:

ch@ said...

hany sama dgn bos kita, lelaki cina. dia tak suka sos cili. biasanya kita guna sos tomato nak buat ayam masak merah je. hihiii.

sos thai pun kita suka. kalo kat KFC dia selalu bagi sos tomato dgn sos cili, kita mesti campurkan dua sbb sos tomato mesti tak habis. muahaha.

Anonymous said...

rohani...ada orang kata kalau kita selalu kena sakit kepala kena kurangkan makanan berasid terutamanya sos - anizam

So Shy Lady said...

yoko hany...akak time msk je guna s tmt...buat pncicah t.brp lalu

wida said...

jrg guna sos tomato ni..kalau beli pon, guna sikit mesti expired..hehe

waiz pon mkn sos cili..kalau bg sos tomato..mulalah kerut2 muka..masam!

Anonymous said...

tak suka makan sos tomato..suka makan nasi goreng ayam je..tapi nasi goreng ayam tak leh simpan dlm handbag, apetah lg wallet...hUrMMmmm

mzhany said...

@cha
hehehe eh cha sedapnya ayam masak merah...


@anizam
umm betol kot sbb sokmo sgt mkn sos tomato dan sokmo mc sbb sakit kepala hadeihhhh...


@wida
heheh takyah la beli mmbazir je wida sbb tak mkn kan..


@anynomous
ahaha nasi goreng ayam masuk henbeg ahaha tak terbayang ;)
@kak d
ye kak, sy peminat soso tomato. ;)


@

munna said...

sama ngan kak munna ada sokmo stok cil dlm handbag...tapi kak munna suka sos cile je...

Fiza Amran said...

unik la hany nie....
sos tomato mmg jarang org malaysia suka..
mcm nie... try makan macaroni and cheese dgn sos tomato swiss bear sure laya.. tunang kita suka mcm tue..

kella said...

hahaha.. lawok pulok suami hany tu.. heheheh.... amik ko sebesar tu nak di belinya!

hehe.. kitakalau kat umah memang le sos cile yang abih dulu hany weh... sos tomato tu entah bila2 berusik.. nak kena sediakan sos tomato la bila2 kot hany nak datang umah nih.. hehe

fazilzura said...

WEOLLL LOVE SOS CILIIII ... akil siap leh jilat2 lg

ch@ said...

ayam masak merah mmg sedap hany, tapi kita buat biasa-biasa je, tak sesedap my mum. org baru blaja masuk dapur katakan. ngehehe.

Nafisa81 said...

tak makan dua dua sos pun

Melati Qistyna's Mummy said...

tergelak akak bc si anon tu...hahahaha


akak suka sos cili, anak akak dedua reject...hehehe

mzhany said...

@kakmunna
eh eh ada geng la bwk sos dlm henbeg ;)


@fiza
ha hany pun sedari mmg tak ramai yg suka sos tomato nih. ok ok hany akan try yer.


@kella
kella, hany nak p umah kella, hany roger eh kang xde sos tomato pulak ;)


@zura
huhu xleh geng la ngan akil nih


@cha
hihi xpe lama lama pasti sodap


@kaknafisa
eh eh tak mkn sos eh, waa kak nafisa lagi pelik ;)


@mummy qistina
owh anak akak tak suke eh hurmmm