Ini Wilayah Hijau: Tersalah target | Nasib tak baik…


12 September 2011

Tersalah target | Nasib tak baik…

Assalamualaikum,

Owhhh sabtu ahad yang ada ni, hany dengan MZ tak keluar ke mana. Rest di rumah jer. hurmmm lepas tu pulun tengok CSI. ntah tiba tiba macam terfikir pulak, ishhh.

ha macam ni, 1kes ni, pasangan suami isteri kena serang masa tengah tidur. kena tikam sungguh sungguh. yang suami nya meninggal, yang isteri memang parah la. bila siasat punya siasat kan, alih alih yang membunuh tu, tersalah bunuh. sebenarnya dia nak bunuh mak ayah dia sendiri sebab dendam, sekali dia salah bunuh pasangan lain sebab tak tahu mak ayah dia dah pindah.

1 kes lagi, askar ni kena tikam dekat station minyak. Meninggal la si askar, dah la isteri dia baru bersalin, baby pun dia tak sempat jumpa. tapi, sebenarnya yang menikam askar tu sebenarnya, menikam secara rambang. kira nya macama askar tu nasib tak baik la.

Rasa macam, ishhh kesiannya, tak pasal pasal musnah 1keluarga yang tak bersalah. Anak tu hilang mak, hilang ayah. ya ALLAH…nauzubillah jauhkan kami semua dari terjadi macam ni ameen. Alhamdulillah, kita ni ISLAM macam berfikir la jugak akan hukum bunuh orang ni kan, tapi masalah nya yang kes rambang ni, ha itu memang susah nak kata la kan.

sama macam kes simbah asid, tu pun rambang jugak,alih alih katanya sakit mental. haishhh kesianya mangsa mangsa yang terkena.

Aperpun, sama sama lah kita berhati hati yer. tapi yer lah kalau dah ketentuan ALLAH s.w.t tu yer lah apa kita boleh buat. Yang pasti sebelum kita keluar rumah, baca la doa, ayat Kursi ker kan…semoga kita semua sentiasa dalam lindungan NYA…ameen.

Komen
2 Komen

2 comments:

syalinda johari said...

itulah hany, benda nak jadik ni kita tatau, kena doa aja kat Allah swt, kalo sudah ketentuan allah swt kita kena terima dan percaya qada dan qadar.. kadang2 tengah2 sihat walafiat ni, buleh kena strok, buleh mati tiba2.. huhuhu..takut akuu...

wida said...

amin..
takut jugak dgn keadaan skrg ni.rasanya byk org 'sakit' skrg ni yer. suka2 hati nak bunuh org..