Ini Wilayah Hijau: Emak, Ibu, mama, umi


02 June 2011

Emak, Ibu, mama, umi

 

 

 

Semalam,

MC kan, kerja nya tengok TV sambil terbongkang depan TV. bukak kipas, tutup langsir kasi gelap…

 

 

pastu ada la iklan…

 

 

“terima kasih emak, kerana menjaga saya semasa demam”

 

 

“terima kasih ibu kerana temankan saya buat kerja rumah”

 

 

“terima kasih mama kerana bacakan cerita sebelum saya tidur”

 

 

SEBAK dowhhhh,

tengok iklan tu. kenapa SEBAK?

 

 

1) sebab dah agak lama tak balik kampong. pertengahan JUNE nanti baru nak baleik yeay!!!!

 

 

2) bila lah nak bergelar IBU,MAMA,UMI,MAK ni jugakkk ;(

 

 

Tapi kan,

maca berdebar nak balik kampong. mesti lah ada soalan soalan lagi ni kan. dalam keadaan macam ni, memang tak boleh nak berfikir la kalau orang tanya soalan soalan berkaitan anak ni kan.

 

 

hany takot satu jer, hany takottt sangat…mulut hany ni jadi LAJU, MENJAWAB yang sakit hati orang jer. itu je hany takot. InsyaALLAH, hany akan banyak diam je kalau ada yang tanya jugak kan.

 

 

Last week,

mak hany call tanya pasal urusan rumah. pastu hany cakap la,

 

“doakan jugak semua okay, pastu doakan mek cepat2 dapat anak”

 

 

“dok ape la, ALLAH tak mboh beri lagi la tu, nye ada la kekg kekg tu”

 

 

serta merta BERGENANG AIRMATA ni.

 

 

 

**AIRMATA gembira sebab mak hany memahami dan tak mendesak, AIRMATA SEBAK sebab hany tahu mak hany pun pasti menantikan cucu dari anak perempuan tunggalnya ini**

Komen
14 Komen

14 comments:

ch@ said...

kakakOni kalau tengok iklan tu, bulat biji mata dia. kalau kita ada sebelah dia, serta merta dia tengok kita, dia senyum. tu je tindakan drpd dia.

takpela Hany, kena bersabar, sebab kita hari tu, ramai juga tanya bila lagi-bila lagi, kita jwb je, Tuhan blm bg rezeki, nak honeymoon. sabar tau.

Hanis MY said...

sabar ye hany...hana faham sesangat huhu... bila org bertanya tu senyap jelah takpun jwab tak ada rezeki sebab ni semua di luar kuasa kita kan.. sama2 kita doa ye hany...insyaAllah...

Nafisa81 said...

sabar...

munna said...

insyaALLAH... ada rezeki hany nanti...bersabar dan berdoalah selalu ye...

azie said...

insyaAllah ada nanti rezeki awk tu..Allah lebih mengetahui perancangannye utk hany & hb

wida said...

sabar yer hany..
mulut org mmg x leh tutup..wida dulu pon 4 tahun nak menjawab pertanyaan org "bila nak ada anak ni"

skrg tnya bila nak tmbah anak pulak..huh, susah nak puaskan hati org

qasehraihan said...

sabar hany..xlama lagi tu..hehe

fazilzura said...

jgn pk2 sgt pe org ckp .. zr dulu , kalau org terdekt tny gitu zr jwp 'agak2 ado jual kt kedai x?'.. pehtu kite senyum ..

bk hany je, zr yg dh ado anak ni pun org dok tny bile nak tmbah , kut kalau leh di photostat sure berderet2 dh anak zr..

** waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hrp maap , link hany ilang kt blog ku.. padan le rs dh lama x dgr cite

dayakhs said...

sabar..Allah ade perancangan utk ko..think positive..ntah2 Tuhan nk suh ko beli umh dlu..biar ank ko nnt leh dok umh selesa..kite same2 doa..nnt ade la rezeki tuh..aminn..

syalinda johari said...

sabar tau hany, kalu sapa2 tanya, ko senyum dan cakap belom rezeki kami lagi.

Diyana said...

mudah2an hany...Allah ada rancangan utk hany tu..;)

Azi said...

hany jgn sedih2 yea...teruskan berusaha dan selebihnya serahkan padaNYA..

Norhafiza said...

uh..No pun duk bergenang2 gak ni..betul tu hanya Ibu yang memahami hati kita...bersabar la ye hany..

Ardini Humaira said...

InsyaAllah kak ada rezeki nanti... Allah hanya menduga insan yang mampu menanggung dugaan ini kak. u r choosen!