Ini Wilayah Hijau: Sudu Kanak Kanak


28 June 2011

Sudu Kanak Kanak

 

 

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ

 

 

MZ : ni sudu kanak kanak ni nak pakai lagi ker? kalu tok sey nok buang

 

 

Ha???

Sudu kanak kanak? sejak bila pulak ada sudu kanak kanak ni. kenapa hany tak tahu pun ada seudu kanak kanak. tiba tiba nak buang nih. memiliki pun tidak, tapi nak buang. hany pun jengah la ke dapur, teringin nak tengok SUDU KANAK KANAK yang di bilang itu…

 

 

280620115932 Sudu kanak kanak katanya…

 

 

Hany : “jangan buang nak guna kan nanti sudu tu. B, tahu dok tu bukan SUDU KANAK KANAK, tu SUDU PENYUKAT la, kan nak buat kek ke ape ker..”

 

 

MZ sengeh jer. seb baek berjaya betulkan, kang jap lagi ada anak, dia suap anak makan guna sudu nih…haissshhhh kesiannn si anak….

 

 

**dah bini nya jarang buat sesuatu yang menggunakan sudu sukatan ni kan, jadi suaminya tak tahu ler**

Komen
13 Komen

13 comments:

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

cayalah lah sudu kanak2 tu...

apak cikidong said...

mana dia nak tau tu sudu kanak-kanak ke apa... sebab dia tau menyudu jee ekekekkeke.. churp churp churp.. jgn marahh yer.. gurau kasar... jeee :D

munna said...

la....mz ni... sudu kanak2 dia panggil....kena guna selalulah sudu penyukat tu hany...

pCL n mmD said...

yg besar sekali tu utk papa, sedang2 tu utk mama n yg kecik sekalitu baru utk anak2...erk boleh je di buat sudu !

fazilzura said...

wakakakak .. aduyai mz... sudu kanak2 jd nye ...

syalinda johari said...

kakakakkakaa..lawak2..kesimpulannya..hang kena buat kek selalu pakai "sudu kanak" itew..

Ardini Humaira said...

sangat kiuttt... hhehehe suka semua brg budak kecik ;D

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Ehhhh ckp kt MZ jgn buang sudu kanak2 tu, ianya sgt berguna buat I skrg .. hilang satu je pun kalau I dah menjerit tau..

wida said...

beli simpan buat koleksi jer..hehe

mzhany said...

@ladyzul
ahaha kakd, sy pun nak gelak pun xsampai hati...


@apak
ahaha apak apak...ada budak2 bawah umur ni apak...ahaha


@munna
ahaha itu lah kakmunna kena rajin keluarkan dan buat la apa2 yg perlu dgn sudu tu...


@ciklie
ahah betul jugak kan ciklie, ahaah comey je sudunya...


@zura
itu le zura, kelakau betol laa...


@syalinda
kena selalu buat kek la nih? ngehngeh rajin nya kau weh


@dni
huhhuu itu ler dni, mmg kiut


@mm
ahaha mm, hany ni tak merasa lagi smpai mcm tu...mungkin kena rajin2 buat kek dulu nih

Fiza Amran said...

nasib baik sudu kanak -kanak kang lain sudu yg dibilang x ker naya

Nafisa81 said...

kikiki...

Lady D'yot said...

comel!