Ini Wilayah Hijau: Kota Lama Duyong


22 June 2011

Kota Lama Duyong



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ


Kota Lama Duyong,
terletak di Pulau Duyong, lebih spesifik di Duyong Kecil. Sangat la dekat dengan rumah hani.


180620115824

180620115826
Dahulunya,
Kota Duyong ni adalah istana. IStana Raja mana, hany lupe lah.huhu nanti hany balik kampung lagi, hany tanya mak hany ok. Setelah berkurun lama, maka ada pihak mengambil inisiatif untuk kekalkan warisan ini dengan membina semula kota ini. sekarang ianya dijadikan macam muzium la, mini muzium. selalu nya mahasiswa yang datang untuk membuat kajian…


180620115825 Hany tak masuk dalam la, sebab dah lewat petang…


180620115822

owh yer,
masa nikah hari tu, mzhany ada la buat outdoor photoshoot kat kota duyong nih. tapi tak jugak masuk dalam sebab lokasi sebenar adalah di kawasan tempat berlabuhnya bot nelayan…meh la layan sikit gambar masa outdoor photoshoot mzhany….


DSC_0355

DSC_0367

DSC_0376

DSC_0388



Okay itu jer…
Komen
7 Komen

7 comments:

wida said...

x pernah tau pon tmpat ni wujud..

Hanis MY said...

wewittt pg balik kat tmp photoshoot, owhhh romantika gituuu

Diyana said...

hany ke tu?wow sangat menawan.*erm,skrg lagi menawan..;)

~aSFaLiZa~ said...

laki aku asik la tya, apa nama tempat yg kat bawah jambatan tu. sokmo dia lupa namanya pulau duyung

fazilzura said...

kt area pulau duyong ke?

Norhafiza said...

warisan kita kebanggaan kita deh hany...rindunye ke trg huhu

mzhany said...

@wida
hihihi mungkin tak seglemer muzium losong kot. tapia da di pulau duyong...


@hana
hehehe hana, dekat sangat dengan rumah hany nih...tiap tiap hari lalu ha....;)


@diyana
heheh yer hany tuh...kahkahkah sekarang makin mengembang sebab sokmo mengawan ;)


@asfaliza
ooo masa ko belajar kt kustem dulu eh dia datang...


@zura
a'ah zura...


@no
yezzaaa no, warisan kita perlu di jaga