Ini Wilayah Hijau: POK


20 June 2011

POK

 

 

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ

 

 

Hany panggil ayah hany POK. jangan tanya kenapa, tapi memang semua adik beradik hany panggil ayah adalah POK.

 

 

Dah lama hany tak buat entri pasal ayah hany kan. hany kan cuti 5hari, so balik la Terengganu dan Kelantan. tapi seriesly memang tak cukup dan sangat penat. sebab 2hari dah di atas jalan, so balance 3hari je. 3hari pulak nak kena divide Terengganu dan Kelantan. penat weh….

 

 

Ayah hany, Alhamdulillah…keadaan dah semakin elok. cuma masa hany balik, ayah hany minum je boleh, makan sikit terus muntah. bayangkanla mesti tak bertenaga kan kalau makan muntah makan muntah. so minum air jer lah. minum susu, air suam….lepas tu anak dia ni gatal, pergi pelawa air mangga. ahaha jahat kan, ayah minum la sikit tak de ais pun tapi sejuk la. tak sampai 30minit, terus sakit dada. mak hany terkejut, hany bagitahu la…marah betol mak hany. habis dah kesian asyik minum susu dengan air suam jer.

 

 

Hany ada la beli JUS kesihatan untuk ayah hany. ummm dengar testimoni sesuai untuk tambah tenaga, untuk yang lain lain tu nanti lah hany share yer. bagi lah ayah minum, esoknya…alhamdulillah ayah hany makan, tapi tak muntah dah. alhamdulillah…tapi rasanya bukan sebab JUS tu, sebab baru sekali minum.

 

 

Mak hany cakap,

macam dah kurang sikit sakit ayah hany. mak cakap agaknya RINDU KAT ANAK DIA. huhuhu siapa lagi kalau bukan hany kan. SEBAK WEHHH, tapi tahannn tahannnn, kata macho, jangan nangis.

 

 

hany pun duk sembang sembang dengan ayah hany. tiba tiba ayah hany sebak, then terus menangis. adoiiiii, ni tak boleh tahan ni. sebak jugakla…hany diam, then ayah teruskan bercerita.

 

 

Part paling tak leh blah,

pagi hari hany nak bergerak, ayah bangun awal pagi, ahaha memang selalu bangun awal pun, tapi jap lagi tidur balik, tapi pagi tuh, ayah bangun basuh muka…makan, then bukak radio. ayah macam tahu hany nak bergerak dah pagi tu, hany tengok mata ayah berair jer, kejap kejap ayah lap mata, kejap kejap lap mata. serius memang mencabar sanagt masa ni.

 

 

Kitorang bawak turun semua barang barang,

masa ni memang ayah menangis la. merah mata ha. MZ, HANY, MAK HANY banyak kali pujuk ayah ajak duduk sekali dengan hany di selangor ni, tapi ayah hany cakap TAK NAK, NANTI NANTI lah ayah datang sini. banyak kali owhhh…

 

 

Hany bersyukur sangat sebab MAK hany masih KUAT, masih GAGAH perkasa…MAK hany lah yang uruskan semua pasal ayah hany…semoga di kuatkan MAK untuk menjaga ayah hany. dan semoga dibukakan pintu ayah untuk datand dan tinggal bersama hany…ameen…

 

 

Masa salam dengan AYAH, berjurai jurai air mata ayah, masa ni hany pun berjurai jugak air mata. ANAK mana yang dapat menahan bila mana ingin berjauhan dnegan ibu bapa nya…walaupun sudah bersuami….sedih ok!

 

 

okay,

sedih lagi….dan penat…

Komen
8 Komen

8 comments:

Norhafiza said...

No terharu sangat hany bc entri nih..No doakan semoga kesihatan Pok bertambah baik..walau berjauahn tanya la kabo mereka sll ye..org tua mmg mcm tu, suka duk umah sndiri..

hany pun bersabar ye..doakan kesejahteraan ibubapa..insyALLAH..

munna said...

ka munna doakan ayah hany bertambah baik kesihatannya.....

fazilzura said...

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sodih nye huhuhu

smlm fathers day, tp weols g jimba2 kt OU .. abah ku entah g mano tah .. emm x tau nk kasi pe

syalinda johari said...

hanny, moga ayah hang sembuh..dan moga nnt mak ayah hang mai dok cni, senang ko nk tgk2...

misyamissyou said...

smoge ayah akak cpt sembuh..knpe kan, org tua slalu xnk duduk skali dgn anak2..um..bkn la sbb kite ni xjage ke ape ke kan..

Oasis said...

Alaaa...sedihnye..

Hebat cam ne pun lelaki tu, ada masa menangis jugak.

Selamat hari bapa ye buat hany ngan dan pok. Jaga dia elok2..selalu lah bertanya khabar.

Tolong poskan air mangga blh? hahaha

wida said...

sob sob..sedihnya. wida pon x sempat nak balik jenguk abah.hari tu dah nangis2 mintak izin kat MKS nak balik..tp x tau nak celah masa mana.msing2 sibuk..em

mzhany said...

@no
terima kasih no. ummm itu je lah yang mampu dilakukan no, call tiap tiap hari tanya khabar...


@munna
ameen, terima kasih kakamunna


@zura
alaaaa zura xper, boleh je extend kan sambut hari bapa tuh...hihihi


@syalinda
itu lah weih, kalau depa mai sini senang weh, taklah risau sangat...


@misya
akak rasa mereka ni taknak nyusahkan anak2, mereka rasa macam beban. padahal tak pernah terlintas pulak kan macam tu...


@oasis
terima kasih buat wadi...hihihi air mangga tu mai la sini ada...tak besh pos nih


@wida
itu lah kan wida, ni pun hany balik kejap jer...rasa tak puas pulak ada di rumah...