Ini Wilayah Hijau: Salam Jumaat


10 June 2011

Salam Jumaat

 

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ

 

 

Rasa Macam tensen sangat,

tapi pasti ada lagi orang lain lebih tensen…

 

Rasa macam sedih sangat,

tapi sudah semestinya ada lagi orang yang lebih Sedih lagi kan…

 

Rasa macam bila la rezeki nak datang ni,

padahal dah ada rezeki cuma tak berapa nampak…

 

 

Manusia, memang susah nak bersyukur kan. nauzubillah mintak jauh dari jadi orang yang tak bersyukur nih.

 

 

Kita manusia ni,

bila SUSAH baru nak ingat ALLAH kan…

baru nak hegeh hegeh nak tunaikan KEWAJIPAN kepada NYA…

 

 

Ingatlah,

semuanya ada balasan…

 

 

kita rasa tak larat nak tunaikan SOLAT. (sebagai contoh)

sebab sakit lah, sebab tak larat la…ape lah…

tapi kan, kita sedar tak…ada orang yang sakit sampai kan tak boleh bangun, tapi masih tetap menunaikan KEWAJIPAN pada ALLAH s.w.t. serius hany kagums sangat dengan orang macam ni. semoga hany juga diberikan kekuatan seperti ini….sekiranya apa apa terjadi ameen…

 

 

okaylah,

salam hari Jumaat buat semua….

 

 

**sama sama lah kita menunaikan kewajipan kita sebagai umat ISLAM…ameen..**

Komen
9 Komen

9 comments:

qasehraihan said...

ye betull...tunaikan kewajipan kpd yg maha Esa itu yg utama..

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/06/boikot-je-la-konsert-final-af-tu.html

ch@ said...

betul tu Hany, kita setuju sangat. kadang2 kalau kita terlambat solatkan, pastu mesti terfikir, duduk kat negara yg aman macam ni pun solat nak lambat2, bukan kena bom, bukan kena buat apa pun. insaf-insaf.

Hanis MY said...

betul tu hany, terima kasih kerana mengingatkan..sementara masih sihat ni bersyukur dan beribadahlah dengan sepenuhnya.. sama2 doa ye hany...

Ena said...

Moga kita diberi kekuatan walaupun pelbagai ujian melanda..

Thanks hany..

mzhany said...

@qaseh
ye kak, betul kewajipan kita sebagai umat ISLAM


@cha
a'ah kan cha, syukur sgt setkt sekarang ni Malaysia ni aman damai...alhamdulillah...


@hana
a'ah hana, peringatan utk hany juga, kekadang leka dgn duniawi


@ena
sama sama ena...ameen semoga kita tabah...

apak cikidong said...

jangan la sedeh-sedeh.... :)

fazilzura said...

huhuhuhu daku tgh tensen now ni

Zuwairi Aiman said...

Salam kunjungan... blog cantik dan menarik.. senang2 singgah la ke blog saya ;)

http://www.zuwairiaiman.com

Fiza Amran said...

betul hany kita nie kadang2 banyak alasan... bila dtg dugaan nak marah2 padahal itu la balasan sebab ingkar.. terimah kasih kerana saling mengingati