Ini Wilayah Hijau: Unik Jawatan kosong ni


24 June 2011

Unik Jawatan kosong ni

 

 

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ

 

 

Ada jawatan kosong, meh tengok meh, kot kot la berminat kan…

 

 

DSC01365

 

 

Apa yang berbeza nya iklan jawatan kosong ini dengan yang biasa kita lihat? jangan lah bandingkan dengan yang di dalam JOBSTREET, nak kena lambung niiii.

 

 

Perasan tak???

 

 

yer, Bahagian Syarat yang bertanda *, 3 dari atas. SOLAT 5 WAKTU (HAMBA YANG BAIK). jarang kan kita lihat di iklan jawatan kosong ada di nyatakan syarat macam ni… bagi hany, ni kali pertama hany lihat. tu terdetik hati nak snap tuh.

 

 

 

 

Kenapa mahukan yang SOLAT?

 

1) Bukan kah SOLAT itu TIANG AGAMA. pernah dengar tak, jikalau sempurna solat nya, maka sempurna lah amalan lain nya…InsyaALLAH.

 

 

 

2) Elakkan daripada berlaku nya penyelewengan. yer lah orang yang menjaga SOLAT nya, pasti nya tidak terlintas nak menyeleweng barangan majikan nya, yer lah pasti dia tahu akan hukum haram kan…

 

 

 

3) Majikan nak kan KEBERKATAN, yer lah kan, di dalam mencari rezeki, hendaklah ingatkan ALLAH s.w.t, jadi pastinya ada keberkatan di situ…insyaALLAH…

 

 

 

ingatan buat kita wahai umat ISLAM, MATI ITU PASTI, cuma bila masa nya yang kita tak tahu, jadi marilah kita persiapkan diri kita untuk mengadapNYA….

 

 

 

**jangan persoalkan, macam mana majikan tu nak tahu yang staff dia tu solat 5waktu ker tak…huhuhu, hany pun tak sempat fikir lagi nih**

Komen
7 Komen

7 comments:

Ardini Humaira said...

hehe.. dia letak cctv kat surau kot kak

Norhafiza said...

ini la sebaiknya kan hany..pekerja dan majikan sama2 dapat hak..

Diyana said...

masa interview,majikan soh baca doa iftitah.klu kantoi,reject trus..hehe.diyana mcm tu kot cara majikan tu nak tapis pekerja selari dgn syarat2 dia nak tu.hehe

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

suka bila ada majikan yg menitikberatkan soal agama.. pernah gak nengok iklan jwtn kosong cam gini kat mudah.my

fazilzura said...

baguih betui ler bos kedai tu

mzhany said...

@dni
umm maybe gak kot dni...


@no
a'ah kan no...ameen


@diyana
wow doa iftitah tu, hihii tp betol jugak ituler cara nak test kan. lagi 1 doa qunut, penting tu...


@cikmoon
ooo ye eh, hany tak pernah tengok huhu...jakun;)


@zura
a'ah kan zura...bagusss

wida said...

msti bos ni pon baik gak..