Ini Wilayah Hijau: Dialog drama Melayu ;)


14 July 2011

Dialog drama Melayu ;)

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ

Kata kaki drama melayu, harusla ingat dialog drama melayu kan. ahaaa siap nak aplikasikan kat rumah tuu. macam ni, situasi nye begini, MZ kan…dia kalau nak minom air kan mesti dia akan bagi hint, dia tak direct mintak.


“Sedapnya kalau dapat minum milo nih”


ha ituler dialog dia, mulut dia duk cakap la macam tu, tapi tak pandang pun hany kan. so semalam hany saja la ngusik dia. MZ duk mengadap laptop, pastu dia pun cakap, “sedapnya buleh minum milo ais ni”

hany sengeh jer, lepas tu cakap kat MZ. “ce b cakap cam ni kat sayang bila nak mintak buat air tuh”, “sayang, boleh tak buat air untuk b”…pastu MZ sengeh. ahaha tergelak dia. tapi dia xcakap. pastu hany paksa jugak suruh cakap.

lama sikit tuh, MZ pun cakap:


“sayang, buleh tak buat air untuk b” pastu MZ bantai gelak…ahahaha hany pun gelak sama.


kelakar weh dialog tuh, macam dalam drama melayu pulak. ahahaa…sabor jer lah.
Komen
6 Komen

6 comments:

Hanis MY said...

hany! samalah hubby hana pun suka ckp cmtu, takdenye nk ckap ayat drama melyu tuh,, romantik betul hany dan mz ni hehe...

mrs.ecam said...

klu aku plak...aku yg salu wat dialog camtu klu nk ape2 dr en.somi....bkn dialog mlayu tu ek...tp dialog cam perli2 n sindir2...hikhik...hohohoho

mrs.ecam said...

klu aku plak...aku yg salu wat dialog camtu klu nk ape2 dr en.somi....bkn dialog mlayu tu ek...tp dialog cam perli2 n sindir2...hikhik...hohohoho

mzhany said...

@hana
hohoho ore kelate kot, jd sama la.hihihi tak pe takper, itu cara dia kan. hihi


@mrs.ecam
ahahaha, mcm tu eh terbalik lak.kalau hany direct mintak ;)

So Shy Lady said...

ekeke...sbnarnya dia nak tp serba salah takut mnyusahkn kita sbb tu ckp mcm tu hahaha

sjibik hb akak ;D

mzhany said...

ye eh kakD? hihihi mungkin jugak kan..ummm