Ini Wilayah Hijau: Kawan, Sahabat, Saing


11 July 2011

Kawan, Sahabat, Saing

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ

“Kawan yang bersama dengan kita masa kita senang, tapi bila kita susah dia menjauhkan diri”


“Kawan yang mencari kita bila dia SUSAH, tapi bila dia SENANG, kita pun dia lupakan”



korang rasa sama tak makna antara ayat pertama dan ayat kedua tuh?


**yang pasti semoga kita mendapat sahabat, kawan, saing yang betul betul menghargai kita, yang bersama kita tak kira kita susah atau pun senang…ameen**
Komen
9 Komen

9 comments:

misyamissyou said...

1 je yg penting, jgn bergantung sangat pada kawan..susah nk cari kwn yg betul2 'kawan'

Diyana said...

:) sokong!!

Hanis MY said...

frens are forever terutamanya kawan yg bersama kita ssh dn sng...satu lagi perkataan utk kawan=tomodachi...

littlehumblelynn said...

kawan terbaik adalah suami saat ini..susah mencari kawan sbnrnya :(

wida said...

dlm dunia ni memang ada kawan2 rupe itu..mintak jauh lah

Norhafiza said...

ramai kawan yang amik kesempatan sebenarnya..

munna said...

skrg ni mmg susah nak cari sahabat sejati.....

Qaseh said...

betul2...rambut sama hitam tp hati lain2..adatlah hidup bersahabat ni

mzhany said...

@misya
memang jangan bergantung sgt pada kawan, tapi kita tak boleh sampai tak ada kawan, percayalah akan ada masanya kita perlukan kawan jugak. tapi tu lah time kita perlukan kawan tuh, hanya yang betul2 kawan la yg sanggup tolong kan...


@diyana
hihi tq


@hana
tomodachi. ok hana tengkiu hihihi


@kaklynnn
umm betul jugak ckp kaklynnn. hurmmm


@wida
a'ah kan wida, mintak jauhhh sgt, walaupun hany dah beberapa kali kena huhu


@no
a'ah kan no, stuju dgn apa no cakaptu. tapi kita ni rasa mcm tak sampai hati nak amek kesempatan kan


@munna
yer kakmunna, betul tuh. hidup berkawan ni kan. jgn la pentingkan diri sendiri jer kan


@qaseh
kak a'ah rambut sama hitam hati memang lain kan...