Ini Wilayah Hijau: Minggu ke 3


21 July 2011

Minggu ke 3

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ

170720116032

170720116033

Haisshhh kejap jer eh ko naik eh, ni susah nak maintain rumah atas tanah ni. meracun la jawabnya kan, nak upah orang potong, melayang duit kan…huhuhu kena berjimat. satu lagi kan, kalau dah potong rumput tu, orang yang datang amek sampah, langsung taknak ambil bungkusan yang ada rumput. InsyaALLAH, ada rezeki kita simen semua yer b, tak pun kita letak rumput karpet…wohoooo…
Komen
12 Komen

12 comments:

fazilzura said...

xpe ,pelan2..

Norhafiza said...

sama cam labuan hany..rumput org lain amik, sampah basah/dapo org lain pulak..jenis perabut rosak org lain lg..klo nk senang simen je..tapi beso nye ruang umah hany...geram kakNo tengok nak menanam hehe..blakang banyak tak tanah?..

wida said...

weekand leh bersenam hany, suami isteri cabut rumput. romantik gitu..keh keh

azie said...

hany...mula2 dulu kan kat rumah kazie tanam rumput karpet..lepas tu malas nak maintain sbb byk pulak ulat gongok yg merah tu masuk umah..sudah nye simen depan blkg...tak yah pening wahahahaha

Diyana said...

uish pendek je tu hany ..rumput rumah diyana sampai pinggang bulan ni...haha.

Hanis MY said...

takdelah pjgn sgt rumput tu... time dia pendek2 ni ada masa potong terus hehe tapi jenuh jugak eh sokong tang karpet atau simen tu weeee...

apak cikidong said...

baik-baik... pinggang putus kang.. nanti cemana nak melipatttt hihiks

syalinda johari said...

hanny, letak rumput karpet weh, cantikk.. p beli rumput karpet kat nursery di sg buluh..katanya kat situ mmg besar nurserynyaa

mzhany said...

@zura
hehe baiklah pelan pelan...


@no
belakang ada jugak tanah no, tapi MZ mcm nak simen semua jer...sbb lagi susah nak maintain. belakang lagi subur tanahnya...siap ada siput khinzir lagik...haisshhh


@wida
ha cadangan yg baguh, ahah tp selalu MZ jer yg buat hany tolong tgk;)


@azie
ye ker kak azie nanti byk ulat gonggok? adeihhh musnah impian nak berumput karpet;)


@diyana
ahaha ahaha bahaya tuh kang jap lagi anak anak sembunyik dalam rumput;)


@hana
ha itulah hana, nak potong tu la yang sokmo dok jadi. hany suka rumput karpet, tapi tengok la mZ nye keputusan nanti...fuhh rumput karpet;)


@apak
ahaha baekkk apak, terima kasih diatas ingatan itu...haishhh malam jumaat;)


@syalinda
weyyy aku pun suke rumput karpet, tengkiu weh tengkiu...

Azi said...

hany umah tepi ke? jgnlah simen nnti leh cucuk tanam.

hany klu suruh org mesin rumput pn cepat pnjg, kene mesin dan racun sekali.. umah azi lagi teruk panjangnya...

mzhany said...

takla azie, intermediate, kalu rumah tepi, lagilah hany meroyan ahahaha...

a'ah skrg ni mmg letak racun la.

ch@ said...

letak rumput karpet tu hany, cantik. Dulu, rumah mama kita kat Jhr tu keliling rumput karpet, dah kena tarah sebab nak buat kenduri kawen kita hari tu, nak pasang balai tiang senget2 sebab rumput karpet tu tak seragam tebal.