Ini Wilayah Hijau: Jangan Jangan Jangan Kau Pergi…


08 July 2011

Jangan Jangan Jangan Kau Pergi…

reالسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ

hihi, sambungan ANNISSA kawan kawan. ANNISSA tayangan dia Selasa, Rabu & Khamis.

ANNA & FARID, datang ke rumah BALQIS, bertanyakan akan keadaan BALQIS. sebabnya ANNA kesian, IMRAN (suami samaran) tak pulang rumah. yer lah kan ANNA ni punya lah ingat dan risaukan keadaan sahabat nya tu. haisshhh…

Yang si SHILA pulak, bertembung dengan ZAIRI (rakan sekongkol songlap duit company) semasa nak balik rumah dia. sebenarnya SHILA mengupah orang untuk bunuh ZAIRI. orang upahan SHILA konon nya dah langgar mati dah si ZAIRI ni. tapi rupanya ZAIRI terselamat.

Di mana di mana, di mana ku harus mencari
Cinta yang sejati, yang mampu tuk sirami

Hati ini, hingga sejuk terasa 
Batin ini, ho oooo 


Jangan jangan, jangan kau pergi
Jangan jangan, tinggalkan aku



Tak pernah ku sangka
Sedalam ini rasaku padamu
A aa ah



Ho oooo, Kaulah penebus cintaku
Ho oooo, Suria atas duniaku



Ku tak akan pernah bisa, ku tak akan pernah bisa
Ku tak mau bila ku harus hidup tanpamu
Hanya ingin kamu (kamu) kamu (kamu)
Hanyalah kamu di hatiku



Kini ku temukan, tak perlu lagi ku mencari
Cinta yang sejati, yang mampu tuk sirami



Gejolak di dalam hati ini
Hingga sejuk terasa
Batin ini…ho ooo



Jangan jangan, jangan kau pergi
Jangan jangan, tinggalkan aku



Tak pernah ku sangka
Sedalam ini rasaku padamu
A aa ah



Ho oooo, Kaulah penebus cintaku
Ho oooo, Suria atas duniaku



Ku tak akan pernah bisa, ku tak akan pernah bisa
Ku tak mau bila ku harus hidup tanpamu
Hanya ingin kamu (kamu) kamu (kamu)
Hanyalah kamu di hatiku



Tak pernah ku sangka
Sedalam ini rasaku padamu
A aa ah



Ho oooo, Kaulah penebus cintaku
Ho oooo, Suria atas duniaku
Ho oooo, Kaulah penebus cintaku
Ho oooo, Suria atas duniaku



Ku tak akan pernah bisa, ku tak akan pernah bisa
Ku tak mau bila ku harus hidup tanpamu
Hanya ingin kamu (kamu) kamu (kamu)
Hanyalah kamu di hatiku

Ho o ho o o oooo Oh

Okay, sambung lagik. malamnya, si FARID ni keluar la mencari IMRAN di rumah sewa. haishhh dah dapat duit banyak sebab samaran, pergi enjoy je IMRAN hurmmm. lepas tu FARID ni pergi lah ke rumah BALQIS. hurmm malam malam kerja FARID menyelinap keluar, pergi rumah bini ke2. yang besh nya ANNA ni tak sedar. lepas tu selalu jer tak kantoi. agaknya cerita ni memang takkan kantoi lah kan…

Lawak owh, FARID semalaman tak balik tidur rumah BALQIS. sekali pagi dia balik, boleh pulak dia menipu ANNA. dia pergi cari IMRAN di kelab, then kena tumbuk. siap letak kapas dalam mulut pastu bercakap sengal la apa la…ahaha supaya konon konon macam betul2 kena tumbuk.heyyy tipuuuuu!

Lepas tu ANNA dan FARID pergi teman BALQIS untuk checkup. akhirnya dorang dah tahu jantina baby tuh LELAKI. waaa FARID bukan main gembira lagi. lepas tu ANNA ni bersembang dengan BALQIS, dia cerita betapa FARID nampak gembira bila tahu anak BALQIS LELAKI, sebab FARID memang inginkan anak lelaki anak sulongnya.

si BALQIS cakap, INSYALLAH FARID akan dapat anak tak lama lagi. ahahaha memanglah kan, dah anak di kandungnya tu anak FARID.tapi kesian sangat ANNA, dia terkilan jugakla dia tak dapat mengandungkan anak FARID.

Seterusnya, yang membuatkan ANNA sedih, dia ternampak FARID belikan hamper untuk baby. FARID dengan happy nya cakap yang dia belikan untuk anak BALQIS. Lepas tu, FARID suruh ANNA bagi pada BALQIS, ANNA ni terdiam la…nampak sangat perubahan pada dirinya. dia macam terasa sebab FARID nampak happy sangat, walaupun tu bukan anak FARID (dari pandangan ANNA la). sedih owhhh.

Cerita di pejabat, ANNA mengamuk dengan SHILA, sebab SHILA tak siapkan laporan kewangan, padahal dia akauntan. ahaha marah pulak ANNA kan kat SHILA. tiba tiba pulak, si BALQIS yang datang serahkan laporan kewangan syarikat. ahahaha orang marketing pulak yang tahu pasal kewangan. ahahaa. marah la SHILA kat BALQIS.

Yang si IMRAN pulak pergi cari BALQIS kat opis, apa lagi kerjanya mintak duit jer lah. waaa seronoknye lah kan. haisshh….

bersambung isnin depan pulak…

ANNA : Fiza Elite
SARA : Aida Aris
BALQIS : Rozita Che Wan
SHILA : Faradhiya
FARID : Zamarul Hisyam
KAMAL : Eizlan Yusuf
ZAIRI : Zain Saidin
IMRAN :
Komen
7 Komen

7 comments:

IbuDhira said...

aku rs cam dh keterlaluan lak si farid ngn balqis ni..diam2 dera perasaan anna..kalo dia tau nnti tak tau la camneee..pasti MELETOPP!!huhh..tak sbr tunggu time tuhhh..

apak cikidong said...

apak Like! Like! Like! Like! Like! hihiih jgn marah ye hani.. kehkehkeh

nik said...

kalu nik termiss episod annissa , harus bukak blog ni :)

munna said...

bila tertengok cerita ni minggu lepas terus kak munna tak miss dah tgk citer ni...

Oasis said...

hany, last2 citr ni cam ne eyh? Agak2 si Balqis blh terima ke Anna tu sebagai madu dia?

Hanis MY said...

wuwuwu nk tgk jugak... nanti hany cerita sokmo kat sini eh... beshnyaaa

Fiza Amran said...

hany... buduh la RCW tue... buta2 jer tipu kawan baik plus aku benci sgt tgk watak zamarul hisham dlm tue... aiiiii geramm.. sebab kita dh pernah jumpa jantan kabaret cenggitu... buduh nya jantan