Ini Wilayah Hijau: ANNISSA, episod akhir….


22 July 2011

ANNISSA, episod akhir….

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ

ANNA yang sangat marah dengan berita yang dia baru ketahui. macam orang gila, meracau, marah marah. lepas tu, dia boleh nak cederakan HAIKAL, anak BALQIS+FARID. ANNA marah sebab anak itu lah yang buat FARID buat ANNA macam tuh. nasib baik ada SARA yang tenangkan ANNA, kalau tak mahu nya mati si HAIKAL tuh.

ANNA lagi marah, makin marah bila dia tahu, yang SARA dah lama tahu akan FARID dan BALQIS dah kawin. yer lah sebab SARA rahsiakan daripada pengetahuan dia.Ya ALLAH, kesian nya kat ANNA tuh…dia rasa dia di khianati oleh semua kawan kawan dia.

owhhh rupanya, masa sekola dulu, BALQIS dan FARID ni memang dah couple. patutlah. ummm tapi macam mana boleh nikah dengan ANNA pulak. hohoo…ooo rupanya ANNA pun ada hati pada FARID masa dorang kat kolej dulu. kiranya ANNA ni kacau hubungan BALQIS dan FARID jugaklah. ooo cenggitu…

haishhh, ni nama nya apa yang ko buat, ko kena balik. ha ingat ingat tu kawan kawan;)

BALQIS semakin pulih dan dipindahkan ke wad biasa dah. then dah tak perlukan bantuan pernafasan dah. BALQIS pun dah sedar dah. SARA bawa HAIKAL jumpa BALQIS. bagitahu BALQIS anak dia nama HAIKAL. BALQIS tanya:

“siapa bagi nama?”

“ANNA”, jawab SARA…

“Bukan FARID?” BALQIS tanya…alahai mesti dia tak tahu FARID dah meninggal.


BALQIS nak jumpa ANNA. mintak SARA bawa ANNA datang jumpa BALQIS. SARA suruh ANNA jumpa BALQIS, ANNA taknak sebab dia dah sangat benci dengan BALQIS.


“kau dah hancurkan kebahagian aku, mampu kah aku memaafkan ko BALQIS”


ANNA pergi melawat SHILA, hurmm SHILA pun dah mereng dah, asyik duk kira duit jer. haissshhh lepas tu meraung raung mintak maaf, cakap tak bunuh orang, tak tembak orang.

Akhirnya…
ANNA pergi jumpa BALQIS di hospital. ANNA ungkit semua depan BALQIS, dia bagitahu yang dia betul betul sayangkan BALQIS. dia sampai kan kata kalau BALQIS nak ambil FARID, dia boleh pertimbangkan, sebab ANNA pernah cakap, dia boleh izinkan FARID nikah, tapi dia akan mintak cerai.

ooo, BALQIS rasanya lumpuh, dia tak bboleh gerakkan anggota badan dia, hany mampu berkata kata jer. BALQIS sempat memesan pada ANNA supaya menjaga HAIKAL…dan akhirnya BALQIS…Innalillah….

yee, walaupun ANNA hilang dua orang insan yang disayangi, namun dia di anugerahkan HAIKAL, dia menjaga HAIKAL macam anak sendiri. dannnn suddenly ANNA muntah! waaaa akhirnya ANNA mengandung. see kan hany pernah cakap, mesti dengan kuasa ALLAH, nanti ANNA dapat mengandung…haissshhh….kuasa ALLAH….



ANNA : Fiza Elite
SARA : Aida Aris
BALQIS : Rozita Che Wan
SHILA : Faradhiya
FARID : Zamarul Hisyam
KAMAL : Eizlan Yusuf
ZAIRI : Zain Saidin
Komen
6 Komen

6 comments:

ch@ said...

ceritanya laju, simple tapi penuh dgn makna kan hany? masa tengok semalam kita nangis sedu2. taktau nak cakap. apapun, rozita che wan masa sekolah, mmg comel gila.

apak cikidong said...

mak sedih nok.. tapi ending takleh blah.... penipu! kekekeke potong stim jer

Lady D'yot said...

alaa..rugi tk tgok part last smalam...tapi entry nie sangat membantu..mekasey kak ijau!

Siti Hajar Masri said...

tengok..sedih jer bila balkis meninggal..

Hanis MY said...

takyah tgk citer bc ni pun dh cukup...arigatou hany!

Azi said...

ending yg nk semua org win win. farid xkena mrh, balkhis xkena mrh, shila xkena penjara..